برای نخستین بار در استان فارس عملیات نقشه برداری هوایی با استفاده از پهباد در سطح ۱۴ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان اقلید آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ،گفت: با تلاش کارشناسان واحد مدیریت فناوری و اداره امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس عملیات نقشه برداری هوایی با استفاده از پهباد در عرصه‌های منابع طبیعی منطقه دژکرد و سده شهرستان اقلید بر اساس ضوابط دقیق نقشه برداری و کاداستری آغاز شد.

 او، بیان کرد: درپی انجام سفر شهرستانی و بازدید انجام شده، پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف اراضی شیبدار در بخشی از پلاک‌های حوزه استحفاظی این شهرستان به خصوص در منطقه دژکرد و سده در دستور کار قرار گرفته که انتظار می رود پس از نقشه برداری دقیق و تعامل با مردم شاهد رفع مشکلات به وجود آمده طی دودهه اخیر در این مناطق و نیز صدور اسناد تک برگ اراضی ملی  با اهمیت در آینده نزدیک باشیم.

صمد نژاد، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده تا کنون نقشه سطحی معادل یک هزار هکتار از اراضی موصوف با بهره از این شیوه نوین برداشت و با پیش بینی‌های انجام شده کار نقشه برداری هوایی این پلاک‌ها طی دو هفته آینده به پایان می رسد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار