مدیرکل استاندارد لرستان از صدور ۱۰ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی استان در هفته اول آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،مرضیه قنبریان،مدیرکل استاندارد لرستان  اظهار کرد: پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در دومین سال متوالی در استان لرستان، با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی برای محصولات کشاورزی تولید شده در این استان صادر شد.

او تصریح کرد: صدور این پروانه‌ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و حد مجاز به‌منظور افزایش کیفیت و سلامت این محصولات، برای محصولات تولیدی روستایی استان صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد لرستان خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی پس از ممیزی و بررسی انواع محصولات و مناطق کشاورزی در سطح استان و با تائید کلینیک گیاه‌پزشکی و شرکت بازرسی فنی استاندارد، موارد در کمیته علائم اداره‌کل با حضور اعضای مربوطه مطرح شد و پس از بررسی مستندات از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی، برای ده محصول شوید، گوجه‌فرنگی، باقلا سبز، انار، بادام درختی، سیب، انگور، ماش، لوبیا و نخود، نشان استاندارد تشویقی حد مجاز آلاینده‌ها در استان صادر شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.