پروژه HD سازی شبکه‌های تلویزیونی در رسانه ملی همزمان با سراسر کشور امروز در مهاباد نیز افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما گفت: کل شبکه‌هایی که hd می‌شوند ۱۴ شبکه است، اما آنچه در اختیار بینندگان قرار می‌گیرد ۱۲ شبکه ملی است که به صورت hd قابل دریافت خواهد بود.

علیدادی افزود: با افتتاح این پروژه در مراکز مختلف صدا و سیما، بسته‌های TS۱ و TS۲ که شامل کانال‌های SD است، با گیرنده دیجتال معمولی یا همان ستاپ باکس قابل مشاهده می‌شود.

او اضافه کرد: بر همین اساس، بسته‌های TS۳ و TS۴ که شامل کانال‌های HD با فرمت HEVC است، در تلویزیون یا گیرنده‌هایی که از این فرمت پشتیبانی می‌کنند قابل مشاهده خواهد بود.

گفتنی است که بسته TS۱ (کانال ۲۴ و ۲۷) شامل شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج و همچنین شبکه‌های خبر، آمورش، قرآن، مستند SD، امید و ایران کالا است. بسته TS۲ (کانال ۳۰ و ۳۳) نیز شامل شبکه‌های نمایش، افق، ifilm، تماشا SD، شما، ورزش، پویا، سلامت، نسیم و استانی می‌شود.

ضمنا مخاطبانی که می‌خواهند شبکه‌های یک، سه، مستند، ورزش، آی فیلم، خبر، نسیم و پویا را به صورت HD دریافت کنند، می‌توانند از طریق بسته TS۳ (کانال ۳۴) اقدام کنند.

نمایش HD شبکه‌های افق، ایران کالا، تماشا و نمایش نیز از طریق بسته TS۴ (کانال ۴۲) امکان پذیر خواهد بود.

اچ دی یعنی شفافیت تصویر؛ یعنی سه یا چهار برابر تصویر شفاف‌تر از تصاویر معمولی است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.