به منظور اعمال نظارت‌های قانونی در ۷ ماهه ابتدای سال از ۲ هزار ۶۲۹ کارگاه در خراسان جنوبی بازرسی شد.

اشرفی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در تشریح عملکرد حوزه بازرسی کار این اداره کل گفت: در ۷ ماهه ابتدای سال ۲ هزار و ۶۲۹ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول ماده ۸۵ قانون کار صورت گرفته است.

او افزود: این بازرسی‌ها در قالب بازرسی‌های ادواری و موردی از کارگاه‌های مذکور انجام و در مجموع منجر به صدور ۲ هزار و ۳۶۸ ابلاغیه رفع نقص شده است.

اشرفی با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌های شغلی عنوان کرد: در هزار و ۴۸۵ مورد از بازرسی‌های مذکور، آیتم مربوط به ایمنی و حفاظت فنی و اجرای دستورالعمل های بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری کرونا و در ۸۲۳ مورد، آیتم مربوط به پیگیری حقوق، مزایا و بیمه کارگران از سوی بازرسان کار استان مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همچنین از درخواست تعطیلی و توقف فعالیت ۷ کارگاه ناقض قوانین و مقرارت ایمنی جهت اعمال ماده ۱۰۵ قانون کار و پیشگیری از بروز حوادث شغلی خبر داد و افزود: انجام بازرسی‌های ادواری و موردی از کارگاه‌های موضوع ماده ۸۵ قانون کار به منظور نظارت بر حسن اجرای این قانون و مسائل مرتبط با ایمنی و حفاظت فنی بوده که هدف اصلی آن تامین ایمنی، حفظ و صیانت از کارگران و منابع مادی کشور و مسائل مرتبط با حقوق و مزایای قانونی کارگران شاغل در این کارگاه‌ها است.

بررسی ۸۶۰ درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور در ۸ ماهه اول سال

اشرفی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از ۹۷۳ درخواست واصله از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور (مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی) خبر داد.

او افزود: درخواست‌های مذکور در قالب هزار و ۹۵۲ کارگاه و ۲ هزار و ۵۷۲ عنوان شغلی بوده که در مجموع پس از روال اداری مربوطه، ۸۶۰ درخواست در ۴۸ جلسه کمیته بدوی و تجدید نظر استانی طرح و بررسی شده است.

اشرفی ادامه داد: در کمیته‌های مذکور ۲ هزار ۴۶۵ عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفته و در نهایت ۲ هزار و ۱۲۹ عنوان شغلی از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.