رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از کاهش دید افقی در گردنه "قره‌بلاغ" مهاباد به ۳۰ متر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیط دید افقی را در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان در جاده برهان به ۳۰ متر کاهش داد.

خادمی  اظهار داشت: هم‌اکنون دید افقی در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول پنج کیلومتر در این مسیر کاهش شدیدی یافته است و رانندگان باید در این مسیر هنگام تردد از چراغ مه‌شکن استفاده و فاصله طولی را رعایت کنند.

او اضافه کرد: هم‌اکنون دید افقی در سایر گردنه‌های این شهرستان از جمله گردنه "جواله‌ره‌شان" و "زمزیران" در محور مهاباد - سردشت و محور مهاباد - ارومیه نیز به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته و به خاطر بارندگی و احتمال لغزنده بودن جاده‌ها رانندگان باید با سرعت مطمئن در این مسیر‌ها تردد کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: تداوم بارش در شبانه‌روز گذشته باعث شده که دیگر محور‌های این شهرستان نیز لغزنده باشد که رانندگان باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان حرکت کنند.

خادمی افزود: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.