مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: با ورود اولین جبهه هوای سرد به منطقه شمال شرق کشور تولید گاز طبیعی در پالایشگاه سرخس ۲۱ درصد افزایش یافت.

یحیی فیضی مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: همزمان با ورود اولین جبهه هوای سرد به خراسان رضوی، دریافت گاز این مجتمع در هفته پایانی آبان ماه تا سوم آذر به ۳۲۳ میلیون متر مکعب افزایش یافت و این در حالی است که میزان گاز در هفته قبل آن ۲۶۸ میلیون متر مکعب بود که این موضوع حاکی از رشد ۲۱ درصدی گاز تولیدی است.

او با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس نقش بسزایی در تامین گاز طبیعی استان‌های شمال شرق کشور دارد، افزود: کارکنان این مجتمع گازی با تلاش شبانه روزی می‌کوشند تا تولید پایدار را در ماه‌های سرد سال به خصوص فصل زمستان رقم بزنند.

مدیر عملیات پالایشگاه خانگیران ادامه داد: از هم استانی‌های گرامی درخواست داریم در مصرف بهینه گاز صرفه جویی کنند تا سایر هموطنان در خطه شمال شرق کشور نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

فیضی بیان کرد: در سال " جهش تولید " با ذخیره سازی یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون متر مکعب گاز، امسال میزان ذخیره سازی گاز  نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: پیش بینی می شود با برداشت ۲۰ میلیون متر مکعب گاز از تاسیسات ذخیره سازی پشتوانه مناسبی برای مصارف شمال شرق کشور و پایداری تولید را در زمستان امسال داشته باشیم.

انتهای پیام//م. ه
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.