تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران به امضاء رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با توجه به نامگذاری سال تحت عنوان سال جهش تولید و به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی، تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضاء رئیس پژوهشگاه و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران رسید.

در این مراسم دکتر آقایی رئیس هیأت مدیره شرکت ITMC ضمن اشاره به تجهیزات بسیار فنی و مناسبی که این کارخانه در اختیار دارد، گفت: ساختار خط تولید این کارخانه بسیار انعطاف پذیر بوده و آرایش خط تولید به سرعت در خدمت محصول جدید قرار می‌گیرد.

او با اشاره به فعالیت شرکت کارخانجات مخابراتی در حوزه IOT از سال ۸۷ افزود: در حوزه کشاورزی و آبیاری هوشمند توانسته ایم مصرف آب در باغات را تا حدود ۶۰-۴۰ درصد کاهش دهیم و در حال حاضر آماده تجاری سازی این محصول هستیم.

نصیری مدیرعامل شرکت ITMC نیز با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی گفت: اگر بتوانیم با همکاری یکدیگر محصولاتی را که در پژوهشگاه به صورت آزمایشی تولید شده، به تولید انبوه برسانیم یک فرآیند برد-برد را رقم زده ایم.

او با اشاره به اینکه تقویت ارتباط با پژوهشگاه با کارخانجات می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر پژوهشگاه‌ها باشد، افزود: با تجربه سال‌های متوالی فعالیت در بخش ICT نقاط قوت و ضعف این فرآیند را احصا کرده ام و با کمک و همراهی پژوهشگاه قطعاً می‌توانیم اتفاقات بسیار خوبی را در آینده رقم بزنیم.

یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: ما همیشه ITMC را از خودمان می‌دانستیم و با این نگاه هر گونه همکاری و کمکی که بتوانیم به رونق تولید این کارخانجات انجام دهیم، کوتاهی نخواهیم کرد.

او با اشاره به محصولات آزمایشی تولید شده در پژوهشگاه گفت: برخصی محصولات به دلایل مختلف هنوز به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه نرسیده است و امیدواریم با امضاء این تفاهم نامه زمینه تجاری سازی این محصولات فراهم شود.

یزدانیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود، دانش ICT در کشور توسعه مناسبی داشته و در حال حاضر نیازمند طراحی صحیح برای حرکت به سمت تولید است.

او یادآوری کرد، ما در همکاری با ITMC جدی هستیم و قطعاً رشد این شرکت با عنایت به اینکه در بورس نیز قرار گرفته، نقش مؤثری در توسعه بازار سرمایه کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.