در پی واکنش تند نخست وزیر استرالیا به توئیت منتشر شده از سوی سخنگوی وزارت خارجه چین، سفیر چین در آن کشور، عصبانیت دولت استرالیا را چیزی جز برداشت اشتباه ندانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سفارت چین می‌گوید استرالیا پست توهین آمیز در شبکه‌های اجتماعی را "اشتباه" خوانده است.

سفارت چین در کانبرا طی بیانیه ای اعلام کرد: عصبانیت و غرش برخی از سیاستمداران و رسانه‌های استرالیایی چیزی جز سوء قرائت و واکنش بیش از حد به توئیت آقای ژائو نیست.

عکس نمایش داده شده در صفحه حساب اجتماعی ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، یک سرباز استرالیایی را نشان می داد که چاقو بر گردن یک کودک افغان گذاشته واکنش مقامات استرالیایی را برانگیخت.

نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون روز دوشنبه توئیت ارسال شده توسط سخنگوی وزارت امور خارجه چین را تنفر انگیز خواند و خواستار عذرخواهی شد.

سفارت چین در استرالیا  در پاسخ به این موضوع گفت:  سیاستمداران استرالیایی از این توئیت برداشتی اشتباه داشته اند.

 وزیر امور خارجه و تجارت استرالیا روز دوشنبه با «چنگ جینگ‌» سفیر چین تماس گرفت و از پست رسانه‌های اجتماعی شکایت کرد اما سفیر چین این اتهامات را نپذیرفت وآنها را رد کرد . 

در اوایل ماه جاری، بر اساس یک گزارش مشخص شدکه  ۲۵ سرباز استرالیایی در قتل ۳۹ غیرنظامی و زندانی افغان از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ دست داشته اند.

موریسون پیش از انتشار علنی گزارش تحقیق دو هفته پیش از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بابت این موضوع عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: چین ، استرالیا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار