رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان می‌گوید:در بیمارستان‌های شهر‌های بندرترکمن و مینودشت تا یکی دو ماه آینده دستگاه سی تی اسکن نصب خواهد شد.

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: همچنین مشکل دستگاه سی تی اسکن بیمارستان پیامبر اعظم گنبدکاووس نیز در همین مدت رفع می‌شود.

او همچنین با اشاره به برخی کمبود‌های فنی و لجستیکی بیمارستان‌های استان گفت: در چند شهرستان با مشکل کمبود اکسیژن مواجه بودیم که اخیرا این مشکل نیز رفع شد و رایزنی‌ها برای رفع کمبود‌های این چنینی در استان ادامه دارد.

این مقام مسئول همچنین اشاره‌ای هم به خستگی کادر درمان کرد و افزود: فشار کاری شدید یک سال اخیر روی کادر درمان، خستگی مزمن ایجاد کرده است و امیدواریم مردم با درک این موضوع همچنان خود و اطرافیان شان را به رعایت صحیح شیوه‌های نامه‌های بهداشتی ملزم بدانند.

فاضل ادامه داد: هر چند در مقاطعی از تابستان و اوایل پاییز از فشار کار کم شد، اما خستگی مزمن این بیماری به سادگی قابل رفع نیست و مردم نباید به سرعت موضوع بیماری کرونا را عادی تلقی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: مردم باید بدانند که علاوه بر کرونا، بیماری‌های دیگر مانند فشار خون، تصادف‌ها، سکته‌های قلبی و مغزی، بیماران دیابتی و دیگر بیماری‌های این چنینی در جای خود هستند و کرونا در کنار این بیماری‌ها یک فشار مضاعف است که به پرستاران و پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان وارد می‌شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان وضعیت استان همچنان قرمز است، ولی امیدواریم با اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای روند شیوع ویروس کرونا کنترل شود.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.