نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ورزش برای پاسخ به برخی از سوالات باید در صحن علنی مجلس حاضر شود.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روز گذشته در نمایندگان  مجلس سوالاتی را از وزیر ورزش و جوانان پرسیدند. برخی نمایندگان از جمله  احمد راستینه از پاسخ وزیر قانع نشدند و  قرار است سؤالات در صحن علنی مجلس مطرح شود. سلطانی فر هم باید به صحن علنی مجلس بیاید و پاسخگوی این سوالات  باشد. بیشتر سوالات درباره قراردادهای خارجی و بین المللی، قرارداد باشگاه‌های بزرگ و مارک ویلموتس، عملکرد مدیریتی و نقش نظارتی  وزارت ورزش بود.

او درباره تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال عنوان کرد: سال گذشته مشکل اساسنامه باعث شد تا مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در اسفند ماه  به تعویق بیفتد. با تلاش هایی که صورت گرفت به خاطر برگزاری مجمع انتخاباتی طرح اصلاح مراحل قانونی و حقوق اساسنامه در دستور کار قرار گرفت. 

او اظهار کرد: پیش نویس اولیه اساسنامه فدراسیون ارسال شده و برای بند اول که درباره ماهیت حقوق فدراسیون فوتبال است، باید در طول یک سال آینده هیئت رئیسه جدید با هماهنگی فیفا و مراجع قانون گذار (دولت، مجلس و شورای نگهبان) این موضوع را پیگیری کنند. ما امیدواریم که این روند قانونی در داخل کشور ما هم طی بشود. 

او درباره حضور بازنشسته ها در انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: شرکت افراد بازنشسته در انتخابات فدراسیون فوتبال بر مبنای حقوق و قانون ما نیست. منع ریاست افراد بازنشسته در قانون ما آمده و در اساسنامه هم به قوانین داخلی و ملی اشاره شده است. حضور افراد بازنشسته در انتخابات با قانون در تعارض است.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: بایدانتخابات  فدراسیون فوتبال سالم برگزار شود و انتخابات باید بر اساس رأی مجمع فدراسیون شکل بگیرد. باید اعضای مجمع بدون تحمیل نظری از سوی افراد، اشخاص و یا  حتی تیم هیئت رئیسه فعلی شکل بگیرند. بیشتر شدن اعضای مجمع برای برقراری فرآیندی شفاف‌تر لازم است.

 او درباره پرونده مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: درباره پرونده مارک ویلموتس  باید از دستگاه قضایی سوال پرسید تا مطلع شوید که فرآیند به چه مرحله‌ای رسیده است. دستگاه قضایی باید درباره سرنوشت پرونده ویلموتس اظهار نظر کند، اما اعلام جرم برای این هشت نفر امضا کننده توسط بازرسی کل کشور صورت گرفته است.  قطعا مرجع قضایی باید فرآیند رسیدگی به این پرونده را برای افکار عمومی بیان کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار