خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی قیمت مرغ و روغن و وضعیت توزیع را در بازار بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با توجه به نوسانات قیمت مرغ و قیمت روغن در روز‌های اخیر و مشکلات توزیع از جمله فروش اجباری و وعده مسئولان برای متعادل کردن بازار خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی با حضور در بازار وضعیت این دو کالای اساسی را بررسی کرده است.

مردم استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از وضعیت تامین، توزیع و قیمت روغن و مرغ گلایه مند بودند  و معتقد بودند توزیع و نظارت بر بازار دقیقا عادلانه نیست.

این در حالی است که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت استان مرکزی وعده دادند این هفته و هفته آینده وضعیت کالا‌های اساسی به ویژه مرغ و روغن در بازار استان بهتر خواهد شد و کمبود‌ها جبران می‌شود.

قیمت مرغ و روغن و وضعیت توزیع در بازار استان مرکزی

اصغری معاون بازرگانی داخلی سازمان صمت استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در خصوص تامین و جذب روغن مایع گفت: به صورت مجزا ۵۵۹ تن روغن جذب و ۴۰۰ تن آن توزیع شده است.

قیمت مرغ و روغن و وضعیت توزیع در بازار استان مرکزی

اصغری افزود: تا هفته آینده هم با همکاری اصناف و شرکت‌های پخش، مقادیر قابل توجهی روغن به خرده‌فروشان تحویل خواهد شد.

۳ هفته است که بازار روغن و مرغ اشباع نیست و علاوه بر کمبود، قیمت هم در نوسان است و مردم حتی با خرید اجباری کالا‌های غیر اساسی هم مواجه اند.

قیمت مرغ و روغن و وضعیت توزیع در بازار استان مرکزی

آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در خصوص تامین و توزیع مرغ  گفت: روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ تن مصرف روزانه مرغ استان است که تامین می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم و اگر کسی از قیمت مصوب تخطی کند با او برخورد خواهیم کرد.

قیمت مرغ و روغن و وضعیت توزیع در بازار استان مرکزی

آنجفی با بیان اینکه تا کنون سه مرحله مرغ منجمد جذب و توزیع شده که مجموع آن به بیش از ۸۰۰ تن می‌رسد افزود: توزیع مرغ منجمد به تدریج به تعدیل قیمت مرغ کمک می‌کند.

باید ببینیم وعده مسئولان برای متعادل کردن بازار کلا‌های اساسی عملی می شود و وضعیت دو کالای اساسی مرغ و روغن به ثبات می رسد.

قیمت مرغ و روغن و وضعیت توزیع در بازار استان مرکزی

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.