استارت نخوردن خودرو یکی از مشکلات رایجی است که همه راننده‌ها حتی برای یک بار هم که شده با آن روبرو شده اند استارت نخوردن خودرو می‌تواند دلایلی به غیر از مشکل در باتری نیز داشته باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   یاتاقان‌های میل لنگ یا شاتون‌ها چسبیده، دنده استارت شکسته و رفتن آن در فلایویل می‌تواند موجب استارت نخوردن خودرو شود. استارت نخوردن خودرو ممکن است به دلیل خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک در خودرو‌های اتومات، خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک، باشد.

اگر می‌خواهید بفهمید که باتری ماشینتان سالم است از ولت متر استفاده کنید و اگر به این وسیله دسترسی نداشتید چراغ جلو ماشین را روشن کرده و نور بالا بزنید. در صورت سالم بودن باتری نور چراغ‌ها عادی است.

اگر فکر می‌کنید علت استارت نخوردن خودرو قطع شدن سیم کشی استارت است، لحظه چرخاندن سوئیچ، چراغ‌های پشت آمپر روشن می‌شوند و صدایی هرچند خفیف می‌شنوید، این فکرتان منتفی است.

اگر علت استارت نخوردن، خرابی موتور استارتر یا سیم کشی استارتر باشد چراغ‌های پشت آمپر یک لحظه خاموش می‌شوند و صدای" تق" می‌شنوید.

اگر مشکل از استارتر یا اتصالات پشت استارتر باشد هنگام استارت، چراغ‌های آمپر خاموش یا ضعیف نمی‌شوند، و فقط صدای تق شنیده می‌شود.
در بیشتر موارد علت استارت نخوردن، خرابی باتری است که با تعویض باتری ماشین این مشکل حل می‌گردد.

اگر باتری، استارتر و سیم کشی ماشین همگی سالم بودند، احتمالا موتور ماشین قفل کرده است. اگر می‌خواهید بدانیدعلت استارت نخوردن ماشین موتور ماشین قفل کرده است، دنده را در وضعیت ۵ قرار دهید و آن را هل دهید، اگر ماشین حرکت کرد، یعنی موتور قفل نیست، ولی اگر حرکت نکرد، موتور شما قفل شده است. این روش برای گیربکس دنده‌ای کاربرد دارد نه اتومات.
گیربکس‌های اتوماتیک به گونه‌ای هستند که وقتی دسته دنده (Lever) در وضعیت R، یا D باشد، موتور استارت نمی‌خورد. در صورت خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک، پیام وضعیت گیربکس به درستی به ECU ارسال نمی‌شود و خودرو استارت نمی‌خورد.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.