۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان شهرکرد زیر کشت گندم و جو رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفت.

او افزود: گندم و جو از مهمترین محصولات زراعی شهرستان است و در سال زراعی ۴۰۰-۹۹ سطحی معادل ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم آبی و دیم و سطحی معادل چهار هزار و ۴۰۰ هکتار نیز زیر کشت جوی آبی و دیم رفته است.


بیشتر بخوانید


رفیعی اضافه کرد: ارقام پیشگام، میهن و حیدری از مهمترین ارقام گندم آبی کشت شده در شهرستان و همچنین سرداری و صدرا ارقام گندم دیم، بهمن، جلگه و مهتاب ارقام مهم جوی آبی شهرستان و انصار و سهند نیز از ارقام جوی دیم کشت شده در سال زراعی جاری هستند.

او بیشترین سطح زیر کشت گندم آبی و جوی آبی و دیم را متعلق به حومه شهرکرد عنوان کرد و ادامه داد: مرکز مرغملک نیز دارای بیشترین سطح کشت گندم دیم است.

رفیعی گفت: استفاده کشاورزان از بذر‌های اصلاح شده و عاری از علف هرز با قابلیت تولید بالا، رعایت تناوب، عمق کاشت و تراکم مناسب بذر، آبیاری به موقع، مبارزه به موقع با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و استفاده از ادوات کشت مکانیزه از جمله عوامل تأثیرگذار تولید هستند.

او افزود: سطح زیر کشت گندم و جو در سال زراعی جاری نسبت به پارسال ۹ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار