مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: اهالی فرهنگ، تا پایان آذر برای شرکت در این رویداد ملی فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد برخوردار، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه این کنگره در گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس به صورت سراسری برگزار می‌شود، گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با دعوت از هنرمندان و شاعران اقدام به برگزاری این کنگره استانی کرده است.

به گفته وی، شاعران می‌تواند با ارسال آثار خود تا پایان آذر به دبیرخانه استانی جشنواره، در این کنگره ملی شرکت کنند. آثار برگزیده و منتخب استانی به جشنواره سراسری ارسال می‌شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، موضوع اصلی شعر این کنگره را نقش «دفاع مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی»، «دفاع‌مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی» و «دفاع‌مقدس و جنگ نرم» اعلام کرد.

برخوردار، نقش دفاع در سلامت عمومی جامعه، دفاع‌مقدس و جنگ نرم و دفاع مقدس و مدافعان سلامت را از دیگر محور‌های برگزاری این کنگره ذکر کرد.

از دیگر بخش‌های محتوایی کنگره (ملی)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشور‌های محور مقاومت)، نقش دفاع‌مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی دفاع مقدس)، شهدای شاخص، شاعران شهید و زنان شهیده است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه شعر‌های کنگره یا جشنواره منطقه‌ای می‌تواند به گویش محلی در حوزه‌های مختلف صنعت شعر سروده شود، یادآور شد: توجه به رویداد‌ها و شخصیت‌های شاخص استان و استفاده از فرهنگ عامه و گویش‌های محلی در خلق آثار از جمله ویژگی‌های آثار ارسالی باید باشد.

برخوردار با تاکید بر اینکه اشعار ارسالی نباید در کتاب مستقل یا مشترک در مناطق و استان‌ها و یا نشریه و سایت‌های معمول پایگاه اطلاع‌رسانی منتنشر شده باشد، افزود: شرکت کنندگان لازم است مشخصات کامل شاعر (نام، نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس) را در انتهای اشعار ارسالی خود درج کنند.

شاعران و هنرمندان می‌توانند آثار خود را از طریق نشانی رایانه‌بر (ایمیل) honar.۱۳۹۵@yahoo.com و یا صندوق پستی ۶۹۸-۶۵۱۶۷ به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ارسال کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.