طبق اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در تابستان ۹۹، شبکه‌های سه، یک و خبر پرمخاطب‌ شدند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل تابستان ۱۳۹۹؛ شبکه‌های سه (۵۱٫۱%)، یک (۴۵٫۲%) و خبر (۴۵٫۱%) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سیما قرار گرفتند و مشخص شد شبکه خبر معاونت سیاسی با ۱۴٫۳ درصد، شبکه مستند سیما با ۱۰٫۲ درصد و شبکه تماشای سیما با ۷٫۸ درصد بیشترین رشد را نسبت به تابستان ۱۳۹۸ داشته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی ۷۴٫۷ درصد بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی در فصل تابستان بودند و به‌طور میانگین سه ساعت و ۲۱ دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشستند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل تابستان ۹۹ نسبت به تابستان ۹۸ حدود ۱٫۸ درصد رشد داشته است و حدود ۲۳٫۲ درصد از بینندگان در تابستان ۹۹ بیش از پنج ساعت در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که شبکه‌های سه سیما، یک سیما، خبر معاونت سیاسی، آی‌فیلم معاونت برون مرزی و دو سیما بیشترین مخاطب را در فصل تابستان داشته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، جدول پربیننده‌ترین سریال‌ها در فصل تابستان به این شرح است:

کدام شبکه‌ها در تابستان ۹۹ پرمخاطب شدند/ مخاطبان ۶۷ درصدی اخبار سیما

۱۰ برنامه شاخص پربیننده شبکه‌های تلویزیون هم در این فصل به ترتیب زیر هستند؛ همان طور که این جدول نشان می‌دهد سهم شبکه‌های سه و نسیم از این فهرست هر کدام چهار برنامه و شبکه‌های مستند و پنج، هر کدام یک برنامه است:

کدام شبکه‌ها در تابستان ۹۹ پرمخاطب شدند/ مخاطبان ۶۷ درصدی اخبار سیما

بر اساس این نظرسنجی در میان انواع برنامه‌ها سریال‌ها با ۵۵٫۶ درصد، اخبار با ۵۳٫۲ درصد و فیلم سینمایی با ۳۷٫۲ درصد، پربیننده‌ترین قالب‌های برنامه‌ای در سیما بوده‌اند.

از نظر ۴۵٫۹ درصد مردم در فصل تابستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌از آن اینترنت با حدود ۲۵ درصد، شبکه‌های اجتماعی با حدود ۱۴ درصد، رادیو حدود ۶ درصد و روزنامه و مجلات با حدود ۱٫۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

۶۷ درصد مردم، مخاطب اخبار سیما بودند

مرکز تحقیقات صداوسیما با انتشار نظرسنجی از مردم درباره اخبار صداوسیما در فصل تابستان ۱۳۹۹ اعلام کرد در سه‌ماهه دوم امسال ۶۷ درصد مردم، بیننده اخبار رسانه ملی بوده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد میانگین مدت‌زمان تماشای اخبار در بین بینندگان «یک ساعت و ۲۵ دقیقه» بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، در بین بخش‌های مختلف خبری سیما و شبکه خبر، بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو با ۳۴.۷ درصد مخاطب بیشترین میزان بیننده پیگیر (بیننده همیشگی یا اکثر اوقات) را داشته است؛ پس از این بخش خبری، خبر ساعت ۱۴ شبکه یک با ۲۰.۱ درصد و خبر ۲۱ شبکه یک با ۱۸.۴ درصد مخاطب در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند.

نیاز مخاطبان به اخبار اقتصادی

این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۰.۵ درصد بینندگان اخبار سیما، «اخبار اقتصادی» را بیشتر از دیگر موضوعات خبری از رسانه ملی پیگیری می‌کنند. پس از آن اخبار سیاسی با ۳۹.۳ درصد و اخبار بهداشتی-پزشکی با ۳۵.۸ درصد در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۳.۷ درصد از مردم در فصل تابستان در حد زیاد به اخبار صداوسیما اعتماد داشته‌اند. بر اساس آمار ارائه شده در نظرسنجی مرکز تحقیقات، میانگین اعتماد مردم به اخبار سیمای رسانه ملی از بهار ۱۳۹۸ تا تابستان ۱۳۹۹ معادل ۴۲.۳۴ درصد است.

مقایسه آمار بینندگان اخبار سیما در تابستان و بهار ۱۳۹۹ نشان می‌دهد اخبار ۲۱ شبکه خبر توانسته با افزایش ۴.۷ درصدی مخاطبان پیگیر خود، بیشترین رشد در جذب مخاطب را از آن خود کند.

 

گزارش از فائزه آقابابایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.