رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به روز بسیج حقوقدانان، گفت : در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج به عنوان نهادی خود جوش عمل می‌کند و به همین دلیل دشمن به همان اندازه که از اسلام و نظام اسلامی هراس دارد از حضور بسیجیان هم می‌ترسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : قانون اساسی منطبق با دین اسلام شکل گرفته است و قانونی مترقی است که هیچ بن بستی در آن وجود ندارد.

او معیار حرکت هر حکومت را قانون آن دانست و گفت : ۴۱ سال پیش در چنین روزی با مجاهدت‌های امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و جان نثاری‌های ملت ایران درخت تنومند حکومت اسلامی به بار نشست و برای اولین بار پس از حکومت ائمه اطهار (ع) حکومتی با مبانی اسلامی تشکیل شد و قانون اساسی مترقی ما به تصویب رسید.

او با اشاره به روز بسیج حقوقدانان، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج به عنوان نهادی خود جوش عمل می‌کند و به همین دلیل دشمن به همان اندازه که از اسلام و نظام اسلامی هراس دارد از حضور بسیجیان هم می‌ترسد.

توسلی زاده افزود: تشکیل نهاد بسیج حقوق دانان برای کمک به دستگاه قضایی یک ضرورت بوده است.

او گفت: امروز جامعه ما دچار فقر حقوقی است و لازم است حقوقدانان بسیجی با حضور بی طرفانه و عادلانه خود برای رسیدگی به امور مردم گام بردارند.

همت محمدی قائم مقام سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و رئیس مجمع عالی بسیج حقوق دانان استان وظیفه بسیج حقوقدانان را تبیین چگونگی ارائه خدمات حقوقی به مردم اعلام کرد و گفت: هر کجا که نیاز به حضور حقوقدانان بسیجی برای رسیدگی به مشکلات قضایی بوده، به صورت جهادی و به موقع وظیفه خود را انجام داده اند و این راه را ادامه خواهند داد.

رسول بهرامی پور مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان افزود: قانون اساسی ما منشور ملی است و راه پیشرفت کشور ما تمکین از قانون اساسی است.

بهرامی پور افزود: هم اندیشی و برنامه ریزی برای ارتقاء فرهنگ حقوقی در جامعه، مبارزه با فقر حقوقی مردم و خدمات حقوقی و قضایی رایگان به مردم در عرصه‌های مختلف قضایی برای گره گشایی از مشکلات مردم از برنامه‌های بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.