جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاپور بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این تعداد در روزهای گذشته هزار و ۴۰۰ نفر بود.

او افزود: این در حالی است که تعداد مبتلایان به کرونا در بخش‌های سرپایی  نیز ۲۴ درصد نسبت به گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اجرای برنامه سطح بندی بیماران کرونایی در موج سوم شیوع این ویروس کمک بزرگی به کادر درمان بیمارستان‌ها کرد تا کسانی که دارای علائم هستند مراجعه مستقیم به بیمارستان نداشته باشند و مرحله به مرحله خدمات را دریافت کنند و در مرحله آخر در صورت تشخیص پزشک به بیمارستان منتقل شوند.

بدیعی بیان کرد: بدین ترتیب تعداد مراجعات سرپایی در مراکز سطح یک و دو و مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کاهش چشمگیر همراه بوده و موجب کاهش قابل توجه در تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۹۱ شد.

او تصریح کرد: هم‌ اکنون ۱۴ مرکز تصویربرداری بیمارستانی و غیربیمارستانی برای انجام سی. تی. اسکن ریه، ۱۴۷ مرکز سطح یک، ۲۱ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا، ۵۲ مرکز مشاوره پرستاری، ۱۲ آزمایشگاه مجهز برای انجام آزمایش‌های کرونا و پنج مرکز مراقبت بالینی در منزل در مشهد فعال است.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار