مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه فاز نخست مرمت حمام تاریخی نظام به اتمام رسیده است، گفت : این بنا آماده واگذاری به سرمایه گذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : مرمت حمام تاریخی نظام در حالی که کاملآ مخروبه شده بود در سال ۹۶ از طرف اداره کل میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که در سال جاری عملیات مرمتی آن در فاز نخست به اتمام رسیده است.

او گفت : عملیات مرمت و ساماندهی آن که شامل، اجرای طاق‌ها، اجرای دیوارها، مرمت تزئینات آهکبری، خاکبرداری کامل حیاط متصل به حمام واقع در ضلع شمالی، مرمت و کاشیکاری حوض واقع در حیاط، مرمت و ساماندهی دیوار‌های نمای حیاط متصل به حمام و ... بصورت فنی و اصولی انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، افزود: خوشبختانه حجم عملیات مرمتی صورت گرفته در این حمام ۹۰ درصد به اتمام رسیده و تنها ۱۰ درصد از مرمت آن باقی مانده است که شامل، کف سازی و اجرای کاشی بدنه داخلی فضای اصلی حمام و محوطه سازی حیاط متصل به حمام می‌باشد.

قادری با اعلام اینکه برای فاز نخست مرمت این بنا ۴۰۰ میلیون اعتبار هزینه شده است، افزود: در خصوص مرمت نهایی یک صورت وضعیت تهیه و ۱۰ درصد باقیمانده مرمت در اختیار بهره بردار قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: تامین ۱۰ درصد هزینه مرمت بصورت پرداخت اجاره‌ای است که از سوی بهر ه بردار تامین خواهد که این امر از سوی نماینده صندوق حفظ و احیا وزارت خانه پیگیری و در اختیار بهره بردار قرار خواهد گرفت.

او گفت: حمام تاریخی نظام در محله فیض آباد، کوچه صارم الدوله جنب مسجد نظام واقع شده است که در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۷۷۰ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.