رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: نیمه تعطیل شدن کسب و کار‌ها در مشهد به جای تعطیلی مطلق، منطقی، قابل قبول و امکان پذیرتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شهناز رمارم رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: البته معتقدیم تعطیلی مدارس و دورکاری در مراکز آموزشی و ادارات باید همچنان ادامه داشته باشد.

او افزود: در شهر مشهد به عنوان یک شهر قرمز از نظر شیوع کرونا، بسیاری از مغازه‌ها به بهانه عرضه ارزاق و خوراکی باز است، بسیاری به درستی دستورالعمل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و برخی واحد‌های صنفی در گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار نیز یا باز هستند و یا کره‌کره‌ها را تا نیمه بالا زده‌اند و فعالیت می‌کنند، لذا می‌توان گفت تاکنون ممنوعیت کامل فعالیت اصناف در این گروه‌ها به درستی رعایت نشده است.

بیشتر بخوانید


رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد ادامه داد: بسیاری از مردم و کسب و کار‌ها در مشهد وابسته به درآمد روزانه هستند و کسبه خرد، چک، تعهد و سررسید بدهی دارند و نمی‌توانند در خانه بمانند و در نهایت شرمنده خانواده هایشان شوند، مواد اولیه زندگی باید تامین شود.

رمارم بیان کرد: نمی‌توان همه را تعطیل کرد و از طرف دیگر حمایت جدی از اقتصاد‌های خرد نداشت، دلیل بازگشایی اصناف غیرضروری در کلانشهر مشهد به این خاطر است که زندگی کسبه نمی‌چرخد. مردم خطر کرونا را بیخ گوششان احساس کرده و اهمیت آن را فهمیده‌اند و باید درک متقابلی در خصوص محدودیت‌ها بین مردم و تصمیم‌گیران ایجاد شود.

او تصریح کرد: اگر در برخی کشور‌ها محدودیت مطلق اعمال می‌شود، مطابق قوانین مردم را با دادن بسته‌های حمایتی کامل در منازل حمایت می‌کنند، اما در کشور ما اگر دولت توان مالی برای ارائه حمایت مالی از کسب و کار‌های تعطیل را ندارد دست کم نحوه اعمال محدودیت‌ها را منعطف کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد تاکید کرد: باید اولویت اصلی در دوران شیوع کرونا، آموزش مردم باشد نه تعطیلی مطلق کسب و کارها، ممکن است کرونا سال‌های سال در کنار ما باقی بماند لذا آموزش مسائل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید به عنوان یک اولویت جایگزین تعطیلی مطلق اصناف شود.

رمارم اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود تعطیل شدن اصناف از ساعت ۱۸ جایگزین تعطیلی کامل اصناف در گروه‌های سه گانه شود چرا که فعالیت نیمه تعطیل برای این گروه از اصناف قابل پذیرش است و از تعطیلی ۱۰۰ درصد صدمه بسیار می‌بینند.

او افزود: باید توجه داشت در این فصل از سال بیش از ۶۰ درصد کسبه شب‌ها پس از ساعت ۱۹ تعطیل می‌کنند لذا اگر در نحوه اعمال تعطیلی‌ها قدری با مردم و کسبه همراهی شود، همکاری بیشتر آنان با طرح‌های محدودیتی کرونا بیشتر خواهد شد.


منبع: ایرنا


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.