رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون ۷۳۰ هزار نفر معادل ۵۶/۷ درصد جمعیت این استان، در اجرای طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر شهرام حبیب‌زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل امروز در نشست قرارگاه کرونای استانی و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اردبیل گفت: در جریان اجرای این طرح تاکنون بیش از پنج هزار مورد مشکوک به کرونا  در استان شناسایی و برای  ۵۳۹ نفر آنها نیز تست سریع کرونا انجام شده است.

او افزود، از این تعداد ۱۳۰ مورد مثبت و ۴۰۹ مورد منفی گزارش شده است.

حبیب زاده با اشاره به تعداد بالای بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بیان کرد: ۱۶ نقاهتگاه با ۵۱۷ تخت در استان آماده‌سازی شده تا در موقع لازم مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به رهگیری و شناسایی خانه به خانه و محله محور در استان اردبیل گفت: تست سریع کرونا در محلات انجام می‌شود و باید با استفاده از روش‌های متنوع، افزایش انجام تست و همچنین نظارت، پایش و اقدامات مراقبتی، کارایی این طرح را بیشتر کرد. 

  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به طرح محدودیت‌های کرونایی افزود: در استان بیش از ۱۸ هزار بازدید توسط کارکنان بهداشت محیط انجام شده که از این تعداد ۵۴۸ اخطار و ۲۸۶ دستور پلمب صادر شده  است. 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.