رضایی، سرپرست کاروان اعزامی پارالمپیک به توکیو درباره حمایت این کمیته از ورزشکاران توضیحاتی را مطرح کرد.

هادی رضایی، سرپرست کاروان اعزامی پارالمپیک به توکیو، در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشست اخیر کمیته بین المللی پارالمپیک بیان کرد: به تازگی مسئولان برگزاری پارالمپیک توکیو با کمیته بین المللی پارالمپیک، درباره محدودیت‌های جدید در اعزام ورزشکاران به این مسابقات و زمان بازی‌ها صحبت کردند. ویژگی برخی از ورزشکاران معلول و نیاز‌هایی که دارند را با کمیته بین المللی پارالمپیک مطرح کرده‌ایم. ماهی یک بار این جلسه را خواهیم داشت تا برنامه‌ها را به روز رسانی کنیم.  

از شرایط جسمانی ورزشکاران مطلع هستیم

او ادامه داد: کمیته پارالمپیک همه ورزشکاران را رصد می‌کند و بعد از کمیته، فدراسیون‌های مختلف ورزشکاران را زیر نظر دارند. گزارش ورزشکاران از طریق فدراسیون‌ها به کمیته پارالمپیک داده می‌شود و ما هم در کمیته با توجه به شرایط جامعه، بازیکنان را رصد می‌کنیم. بازیکنان، آمادگی جسمانی خود را با خود اظهاری به گوش ما می‌رسانند و انتظار داریم قهرمانان تا به این جا شرایط بدنی مناسب خود را حفظ کنند که خوشبختانه به این مهم رسیده اند.

کمیته پارالمپیک از صفر تا صد، حامی ورزشکاران است

او درباره زمان اردوی ورزشکاران پارالمپیکی، بیان کرد: ۱۰۰ درصد کمیته پارالمپیک به ورزشکاران کمک می‌کند و سیاست ما حمایت صفر تا صدی از ورزشکاران دارای سهمیه المپیک است و حتی از ورزشکارانی که مدال برنز هم دارند، حمایت کرده‌ایم. به هر حال ما گوش به فرمان ستاد مقابله با کرونا در ورزش هستیم و اگر برنامه‌های فدراسیون‌ها برای برپایی اردو تائیدیه بگیرند، کمیته پارالمپیک پشت ورزشکاران خواهد بود.

او افزود: در این چند وقت، حمایت کمیته پارالمپیک از ورزشکاران چند برابری شده است و حتی مزایای هتل ۵ ستاره و تمرین در سالن مجزا با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی برای ورزشکاران در اختیارشان خواهد بود. به هر حال سلامت ورزشکاران از هر چیز دیگری برای ما در اولویت است. مدال و قهرمانی دست یافتنی است، اما اگر سلامت ورزشکار از دست برود، کاری از ما ساخته نخواهد بود. ان شاءالله بعد از محدودیت‌های کرونایی اخیر، اردو‌ها آغاز می‌شوند.

امیدوارم اداره گمرک صدای مرا بشنود

رضایی در مورد تعویق در ترخیص قایق شهلا بهروزی راد سهمیه آور پاراکانو کشورمان از اداره گمرک بیان کرد: قایق را برای بهروزی راد که شانس کسب مدال طلا و نقره دارد خریداری کرده‌ایم و رایزنی‌های زیادی برای این کار انجام داده ایم. کاش صدای من به جایی برسد و برای شانس اول کسب مدال در قایقرانی پارالمپیک،  اداره گمرک با ما همکاری کند تا او با قایق مورد نظر خود تمرین کند.

دستمزد ورزشکاران از ۵۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسد

رضایی درباره پرداخت حقوق ورزشکاران پارالمپیکی اظهار کرد: سیاست کمیته اجرایی پارالمپیک برای پرداخت حقوق ورزشکاران شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز از فروردین ۱۳۹۹ تا اعزام به پارالمپیک شروع شده است. این حق الزحمه به صورت ۵۰ درصدی به حساب کسانی که سهمیه پارالمپیک را کسب کرده اند، واریز شده است. دی ماه حقوق ورزشکاران به صورت ۱۰۰ درصدی واریز خواهد شد.  

رضایی: امیدوارم اداره گمرک برای ترخیص قایق بهروزی راد صدای من را بشنود/ کمیته پارالمپیک از صفر تا ۱۰۰ پشت ورزشکاران است

سهمیه ورزشکاران فوتی به  افرادی با رکورد کلاس بندی جهانی می‌رسد

سرپرست کاروان اعزامی پارالمپیک  در مورد تکلیف سهمیه ورزشکاران فوت شده، بیان کرد: سهمیه افرادی مانند سیامند رحمان که فوت شده اند و از خداوند برای شیرمحمدی و سیامند رحمان طلب آمرزش دارم، سهمیه کشوری محسوب می‌شوند و هر کسی که رکورد نزدیک به او را داشته باشد و قوانین مربوط به IPC را طبق کلاس بندی رعایت کند، به مسابقات اعزام می‌شود.

صحبت درباره پرچمدار زود است

رضایی درباره انتخاب پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پارالمپیک اظهار کرد: صحبت برای انتخاب پرچمدار پارالمپیک زود است، چون هنوز افرادی در دو و میدانی هستند که شانس سهمیه پارالمپیک دارند و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. به هر حال کاروان ما حتما یک پرچمدار خواهد داشت و هر وقت زمانش برسد، اعلام می‌کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار