سرپرست پلیس فتای البرز از شیوه جدید کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق ارسال پیامک توقیف خودرو خبرداد.

سرهنگ جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز  از شیوه جدید کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق ارسال پیامک توقیف خودرو خبرداد و گفت: مجرمان و کلاهبرداران سایبری با شگرد‌ها و ترفند‌های مختلف سعی دارند اطلاعات کارت بانکی شهروندان را به دست بیاورند و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها کنند.

او افزود: در شگرد‌ یادشده مجرم اقدام به ارسال پیامکی جعلی با عنوان توقیف خودرو می کند و در ادامه شما را به یک سایت جعلی یا فیشینگ هدایت می‌کند تا به بهانه مشاهده اطلاعات بیشتر و پرداخت مبلغ ۲ هزار تومان اطلاعات کارت شما را سرقت کند.

سرپرست پلیس فتای البرز در تشریح روش های شناسایی این گونه پیام‌های جعلی گفت: در اینگونه پیام‌ها از شما درخواست می‌شود مبالغ اندکی را پرداخت کنید، برای پرداخت شما را به یک لینک جعلی هدایت می‌کنند، توجه کنید که لینک درگاه‌های پرداخت مجاز و معتبر باید مرتبط با دامنه شاپرک باشد.

او افزود: معمولا مجرمان سایبری از دامنه‌های رایگان نظیر.tk و.ga برای ایجاد سایت‌های فیشینگ استفاده می کنند و در صورت مشاهده لینکی با این مشخصات بیشتر به آن شک کنید.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.