رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۳۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا از گمرک این استان به کشور‌های مختلف صادر شده است.

۳۳۹ هزار تن کالا از استان همدان به ۳۶ کشور جهان صادر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از ابتدای امسال  ۳۳۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا به ارزش ۸۹ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

او افزود: کالا‌های صادراتی شامل انواع محصولات صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی، معدنی و صنایع دستی بوده که از طریق گمرک استان همدان به ۳۶ کشور  ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه مواد پتروشیمی و شیمیایی سهم ۵۵ درصدی در صادرات استان همدان دارد، گفت: صادرات این محصولات تولیدی در مجموع ۴۹ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار ارزآوری برای استان و کشور داشت.

متین عنوان کرد: صادرات ۷۲ قلم تولیدات صنعتی و خوراکی استان نیز در این مدت ۱۸ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار ارزش داشته که موتور کولرآبی، شیر خشک صنعتی، کلینگر خاکستری، سیمان سفید و رب گوجه فرنگی به ترتیب بیشترین و مهمترین محصولات این گروه محسوب می‌شود.

او بیان کرد: در این مدت ۴ میلیون و ۲۴۷ هزار دلار محصول معدنی نیز از استان همدان صادر شده که فروسیلیس مهم‌ترین ماده معدنی صادراتی است به نحوی که بسیاری از کشور‌های آسیایی و اروپایی مشتری دائمی آن هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان همچنین با اشاره به صادرات ۲۴ قلم انواع محصولات کشاورزی استان همدان، گفت:  این محصولات  ۱۷ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار ارزش صادراتی داشته  و کشمش تیزابی و انگوری از جمله مهم‌ترین این محصولات است.

متین افزود: در مجموع محموله‌های صادراتی استان همدان طی هشت ماه نخست امسال (پایان آبان) شامل ۱۱۲ قلم کالا و محصول تولیدی بوده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، در هشت ماه نخست امسال حدود ۹۴ هزار دلار انواع صنایع دستی تولیدی استان نیز به خارج از کشور صادر شده است.

متین، میزان کالا‌های وارداتی استان همدان طی  این مدت را نیز سه هزار و ۷۰۰ تن به ارزش ۱۲ میلیون دلار اعلام کرد.

منبع ایرنا

انتهای پیام / ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار