یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اجرایی شدن قانون جدید چک می‌تواند موجب رکود اقتصادی بین فعالان بازار کسب و کارشده و بین تجار نارضایتی ایجاد کند.

رکود اقتصادی؛ در پی اجرایی شدن قانون جدید چک

علی یار احمدی کارشناس مسائل حقوقی در حوزه اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, در خصوص قانون جدید چک, اظهار کرد:چک یکی از اصلی‌ترین ابزارهای معامله برای فعالان چک محسوب می شود. با اجرا شدن قانون جدید چک, اعتبار چک متکی بر لاشه ی چک نخواهد بود و با پشتیبان گیری از ثبت اطلاعات مندرج در چک و صادر کننده آن در سیستم متمرکز بانک مرکزی, نگرانی برای از بین رفتن چک در اثر حوادث وجود نخواهد داشت.


بیشتربخوانید


وی ادامه داد: قانون تکالیف جدیدی  برای صادر کننده چک در نظر گرفته است. به این معنا که صادرکننده باید مشخصات دارنده چک و ذینفع نهایی چک را در سامانه  اعلامی بانک مرکزی" سامانه صیاد" درج کند. در صورتی که نام دارنده چک در سامانه صیاد درج نشده باشد, بانک وجه چک را پرداخت نخواهد کرد. از این رو باید گفت, اجرایی شدن قانون جدید چک عملیات تجاری و کسب و کار را کاهش دهد.

یاراحمدی بیان کرد: اجرایی شدن قانون جدید چک می تواند موجب رکود  اقتصادی بین فعالان بازار کسب و کارشده و بین تجار نارضایتی به وجود آورد. از این رو بانک مرکزی می تواند تدابیری در نظر بگیرد.برخی از بانک ها به طور آزمایشی نسبت به  اجرا و تکالیف قانون  مندرج در این قانون اقدام کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار