اجرای طرح هر مسجد یک قربانی در روستای استند

روحانی مستقر در روستای استند شهرستان زیرکوه از برگزاری طرح هر مسجد یک قربانی در این روستا خبر داد.

حجت الاسلام محمدی روحانی مستقر در روستای استند شهرستان زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طرح هر مسجد یک قربانی با هدف ذبح گوسفند برای رفع بلای ویروس کرونا و شفای بیماران کرونایی انجام شده است.

او افزود: برای رفع بلای این ویروس منحوس گوسفند قربانی کرده و گوشت آن را بین مستمندان و خانواده‌ های بی بضاعت همان منطقه و مسجد توزیع شده است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: از ابتدای اعلام این برنامه و استقبال خوب مردم تاکنون ۲ راس گوسفند به مبلغ ۴۰ میلیون ریال خریداری شده است.


بیشتر بخوانید


روحانی مستقر در روستای استند شهرستان زیرکوه گفت: این طرح با اجرای کامل دستور العمل‌ های بهداشتی ذبح گوشت و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه قربانی کردن و همچنین توزیع گوشت بین مستمندان از سنت‌ های ائمه معصومین (ع) به‌ ویژه پیامبر اعظم (ص) بوده است، افزود: این طرح در جریان برگزاری رزمایش کمک مومنانه و طرح مواسات مورد تاکید مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه هدف از این طرح محور و مرکز قرار دادن مسجد است، عنوان کرد: در دین مقدس اسلام مرکزیت مسجد به‌ وضوح مشاهده می‌ شود.

روحانی مستقر در روستای استند شهرستان زیرکوه عنوان کرد: هیچ‌گاه مسجد فقط برای نماز و عبادت نبوده است و به همین دلیل با اجرای چنین طرح‌ هایی امید به احیای دوباره این مرکزیت و محوریت داریم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار