کارشناس مسائل بین الملل گفت: وزارت خارجه مسئول پیگیری مسائل حقوقی ترور شهید فخری زاده است باید هرچه سریعتر در این رابطه اقدام کند.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ثبت و پیگیری ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده در مجامع بین المللی توسط وزارت خارجه گفت: زمانی که ایران توافقات و پروتکل الحاقی را امضا کرده و به تمام تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده، به آن معناست که تمام دانشمندان هسته‌ای باید تحت مصونیت بین المللی قرار گیرند.

او افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید اجازه دهد که هیچ کشوری به بهانه جلوگیری استفاده ایران از موارد غیر مدنی و نظامی، به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند؛ زیرا تمام این تاسیسات ذیل توافقنامه برجام و زیر نظر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و باید از آن‌ها حمایت صورت گیرد.

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: ترور دانشمندان کشورمان از جمله دانشمند برجسته هسته‌ای شهید محسن فخری زاده نشان داد که بازرسان آژانس در واقع تخطی کرده اند و اطلاعاتی را به کشور‌هایی مثل نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی داده اند که این به معنای نقص برجام و قوانین بین المللی است.

او اظهار کرد: وزارت خارجه باید سریعا تمام مدارک خود را درباره ترور شهید فخری زاده به آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان ملل تحویل دهد تا هم عاملان این ترور شدیدا محکوم شوند تا ایران این حق را داشته باشد که در زمان و مکان مناسب به این جنایت پاسخ دهد.

هانی زاده در پایان تاکید کرد: وزارت خارجه مسئول انجام پیگیری مسائل حقوقی و سیاسی ترور شهید فخری زاده است و دستگاه‌های مربوط باید زمینه تقابل جدی با اینگونه اقدامات را در دستور کار قرار دهند تا رژیم صهیونیستی به شدت تحقیر شود. ضمن اینکه وزارت خارجه باید مقدمات این کار را در اولویت کار خود قرار دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار