برنده جایزه سوم در اولین رویداد جایزه سال «استیکر» گفت: طبیعتاً وقتی استیکری شبیه به فرهنگ خاص خودمان را ببینیم، برایمان جذابیت زیادی دارد.

شادی دلپاک برنده جایزه سوم در اولین رویداد جایزه سال «استیکر»، در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت‌هایش در زمینه طراحی استیکر طی یک سال گذشته، گفت: پس از برگزاری اولین دوره جایزه سال «استیکر» و طی این یک سال استیکر جدید طراحی نکردم، اما کار‌های مشابهی در این زمینه انجام داده‌ام. مثل طراحی آیکون که به فضای طراحی استیکر خیلی نزدیک است.

وی ادامه داد: کار اصلی من تصویرسازی کتاب کودک و کار طراحی کتاب کودک به این صورت است که وقتی ما برای کتابی تصویرسازی انجام می‌دهیم، شخصیتی که داخل آن کتاب داریم طی روند داستان یکسری کار‌ها را انجام می‌دهد و اگر این تصاویر را کنار هم بچینیم، همان فضای استیکر را تداعی می‌کند.

دلپاک درباره اهمیت طراحی استیکر ایرانی اظهار کرد: قطعا اتفاق خوب و مثبتی است، زیرا از این طریق هم فرهنگ ایرانی و بومی خودمان را ترویج می‌ دهیم و هم هنرمندان و فعالان این عرصه با برگزاری جشنواره‌ای همچون جایزه سال «استیکر» که توسط پیام‌رسان آی گپ برگزار می‌شود، ترغیب می‌شوند کار‌های بهتر و قوی‌تری ارائه و تلاش بیشتری انجام دهند.

وی درباره استقبال مردم از استیکر‌های ایرانی گفت: طبیعتاً وقتی ما استیکری شبیه به فرهنگ خاص خودمان را ببینیم، برایمان جذابیت زیادی دارد. مثل نوروز، یلدا و یا جشن‌هایی که در فرهنگ خودمان داریم و از بچگی با آن‌ها بزرگ شده‌ایم. دیدن این نماد‌ها و تصاویر در قالب استیکر‌های پیام‌رسان‌ها مطمئناً برای همه مردم در هر قشر و سن و سالی خیلی جالب و جذاب است.

این هنرمند تصویرگر در پایان درباره تأثیر کسب رتبه سوم در اولین دوره جایزه سال «استیکر» بر روند فعالیت هنری‌اش گفت: قطعاً گرفتن جایزه اتفاق خوبی است؛ انتخاب و برنده شدن در این مسابقه باعث شد من بیشتر شناخته شوم که طبیعتاً بر روند و پیشنهاد‌های کاری که طی این یک سال داشتم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. هر چند پیشنهاد طراحی استیکر نداشتم، اما در پیشنهاد‌های کاری مربوط به حوزه تصویرسازی کتاب کودک موثر بود، همچنین این جایزه برایم نقطه قوتی بود تا بتوانم بهتر و بیشتر کار کنم.

دومین جایزه سال «استیکر» به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی و توسط پیام رسان آی گپ از مهرماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا ۲۳ دی‌ماه سال جاری، همزمان با روز جهانی استیکر که اختتامیه این مراسم هم در همین روز برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت. آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در دومین دوره جایزه سال «استیکر» ۲۱ آذرماه است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار