نمکی گفت: با دست بسته در اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم و اکنون هم پنج به یک از آمریکایی‌ها جلو هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بحث کرونا و مدیریت کرونا، بحث وزارت بهداشت نیست و توفیق و شکست هم در مدیریت کرونا به حساب وزارت بهداشت ثبت نخواهد شد. بحث مدیریت کرونا در شرایط تحریم، عزت جمهوری اسلامی بوده و هرگونه لغزش یا توفیق هم، عدم توفیق جمهوری مظلوم اسلامی ایران است و من همواره از این منظر به بحث مدیریت کرونا نگاه کردم.

وی افزود: من از نخستین روز‌ها به بحث کووید-۱۹ در دنیا که اواخر دسامبر و دی ماه سال قبل بود، تمام تپش و ضربان‌های قلبم با فراز و فرود‌های این بیماری تنظیم شده بود. روز‌های اول با اینکه ما از قبل خودمان را آماده کرده بودیم، این جریان ما را غافلگیر کرده بود. ما به گونه‌ای خودمان را آماده و فرض کردیم، این نسیم یک طوفان است. برخلاف اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که فکر کردند این بیماری یک نسیم است، ما آن را به عنوان یک طوفان غیرقابل کنترل تلقی کردیم که این را هم از تجربه دفاع مقدس یاد گرفته و در برابر هجمه این ویروس سنگرآرایی کردیم.

مقایسه هزینه کرونا در ایران و جهان

نمکی ادامه داد: طوفانی که این بیماری در اوج تحریم برای جمهوری اسلامی ایران برپا کرد، قبل از اینکه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها گرفتار کرونا شوند، فکر کردند که یکی از مواردی که در اوج تحریم، جمهوری اسلامی ایران را در گرفتاری‌های متعدد زمین خواهد زد، کروناست و تمام محاسبات آنها هم درست بود. زیرا ما ۱.۶ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت داریم، اما به عنوان مثال فرانسه هفت تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد. ما یک میلیارد یورویی که مقام معظم رهبری فرمودند، حداکثر ۳۰ درصدش را تا انتهای شهریور دریافت کردیم، در حالی که انگلیسی‌ها ۲۲ میلیارد پوند در عرض چهار ماه خرج کردند و آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار فقط در چهار ماه در سلامت خرج کردند اما به لطف خدا و همت همه در کشور، وفاقی در کشور شکل گرفت که فقط در دفاع مقدس دیده‌ایم. البته در دفاع مقدس می‌دانستیم که دشمن از کجا می‌آید و مسیر‌ها مشخص بود، اما در کرونا نمی‌دانستیم فردی که کنارمان نشسته است، می‌توانند بمب ویروس باشد.

وی افزود: روز‌های اول می‌دیدم که این بمب ویروسی در گوشه‌های این سرزمین منفجر می‌شود و گرفتار عرصه‌ای گسترده هستیم که از قم به اراک، از اراک به کاشان و سپس به گیلان و ... می‌رود. از طرفی ما مملکتی با گستره چندین کشور اروپایی و با تنوع اقلیمی و فرهنگ بسیار بالا داریم. مدیریت این اقلیم پراکنده بسیار دشوار است.

وزیر بهداشت گفت: در چنین شرایطی خدا تفضل فرمود و بندگان پاکیزه‌ را مامور کرد که به وزیر بهداشت زنگ بزنند و بگویند که در این شرایط تنها نیستی و این دل من را تسلی می‌داد. اینکه خداوند یک بنده‌ای را قابل بداند که روز‌های سخت مملکت را به او بسپارد و دستش را هم بگیرد، یک موهبتی الهی است.

در اقیانوس تحریم ها در دوران کرونا رها شدیم

نمکی با اشاره به مدیریت کرونا در دوران تحریم گفت: بحث مدیریت کرونا مدیریت وزارت بهداشت نیست، بلکه بحث مدیریت نظام جمهوری اسلامی بوده و درست است که با دست بسته در این اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم، امتیاز آوردیم، از شما جلو بودیم. همین اکنون هم پنج به یک از آمریکایی‌ها جلو هستیم.

وی ادامه داد: البته من همیشه غصه می‌خورم که حتی یک شهروند در هرکجای دنیا دچار بیماری و مرگ شود؛ حتی در سرزمین‌هایی که رهبرانشان ظالمانه‌ترین شیوه‌ها را بر ما تحمیل می‌کنند و ما را در بدترین شرایط می‌گذارند که همیشه می‌گویم بعد از آنچه بر امام حسین (ع) در کربلا روا داشتند، بر هیچ امتی چنین ظلمی را که امروز به ما می‌کنند، روا نداشتند. در روز‌های اول ماسک و لباس را به فلان فرودگاه می‌آوردیم. دل خوش که شب می‌رسد، اما ساعت دو بامداد به من خبر می‌دادند که آمریکایی‌ها اجازه ندادند.

آمریکایی‌ها واکسن آنفلوانزا را در فرودگاه اسپانیا بلوکه کردند.

وزیر بهداشت گفت: واکسن آنفلوآنزا را یک ماه و نیم قبل از فرانسه به فرودگاه اسپانیا آوردیم که برای گروه‌های آسیب‌پذیر وارد کنیم، اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند. حال آمار‌هایی که پیش بینی کرده بودند در همه جا درست از آب درآمد به جز جمهوری اسلامی؛ این لطف و مرحمت خداوند است.

نمی‌گذاریم ایرانیان در واکسن و دارو عقب‌تر از آمریکایی‌ها باشند

نمکی گفت: برای واکسن کرونا شاید اعتقاد داشته باشم که شفای عاجل نیست اما عهد کردم که نگذارم مردم این سرزمین در لوای جمهوری اسلامی احساس حقارت کنند و بگویند که آمریکایی‌ها واکسن و دارو داشتند و ما نداشتیم یا  فرزندان آینده این نظام فکر نکنند، پدر و مادرانشان فوت کردند چون که داروی کرونا نبود.

وزیر بهداشت گفت:به هر حال امروز در نقطه‌ای قرار داریم که یکی از نقاط بسیار حساس تاریخ این مملکت است. اپیدمی کرونا و امواجی مانند آن، هر ۱۵۰ سال یکبار جهان را تهدید می‌کند. امروز در برشی از تاریخ این مملکت هستیم که نسل‌ها برای این قضاوت خواهند کرد. ما در این مملکت دو ماهه رمدسیویر و فاویپیراویر را ساختیم و در عرض ۵۶ روز ونتیلاتور و ماسک به قدری تولید کردیم که توانستیم  صادر کردیم؛  برای آنکه نگذاشتیم و  غرور ملی آسیب ببیند.

در واکسن کرونا کاری می‌کنیم کارستان

نمکی گفت: خواهید دید که در واکسن کرونا هم کاری می کنیم، کارستان و دنیا قبول کرده است که ما از پیشتازان عرصه واکسن سازی هستیم و اعتقاد من این بوده که همدلی و وفاق موهبت الهی است و نمی‌توان آن را از بازار خرید و با آمپول به دیگران تزریق کرد این که فرمانده سپاه اعلام می کند من امروز عاشق تر هستم و حاضرم خونم را بدهم زیرا فهمیده که صحنه عاشقی است و این را فقط خداوند در دل انسان قرار می دهد چرا که ماهیت آن خدایی است و عشق مردم را نمی توان با  تلقین در دل‌ها ایجاد کرد و فقط خدا باید این عشق را در دل بگذارد .

نمکی گفت: صحنه های دفاع مقدس با نوحه‌های آقای آهنگران نبود که شکل گرفت بلکه دفاع مقدس صحنه عاشقی بود همانگونه که حضرت زینب فرمودند: «ما رایت الا جمیلا» به این دلیل است که همه سختی ها را عشق زیبا و شیرین می‌کند و این پتانسیل که امروز بر بین ما حاکم است؛ کار خدا بوده و این همدلی بین مسئولان را ایجاد کرده است.

در کشور ما قدمی غیرعالمانه برداشته نشده است

وزیر بهداشت گفت: آماری که امروز می‌بینید کاهش یافته است، هنوز دستاورد این وفاق نیست، بلکه دستاوردهای فعالیت‌هایی است که از قبل شروع شده است. ما قدمی برنداشتیم که نتوانیم از آن دفاع کنیم، مگر در جاهایی که پشت‌مان خالی شده یا در جایی که کسی با فرمول ما عمل نکرده است یا جایی به اعلام خطر ما توجه نکردند. در کشور ما قدمی غیرعالمانه برداشته نشده است. ممکن است جایی می‌خواستیم قدم عالمانه برداریم اما خطا کردیم و خطا هم جزئی از شیوه‌های بشری است، اما مهم این است که مبنای این خطا غیرعالمانه نباشد.

برگ‌های برنده قابل توجهی برای دنیا داریم

وی گفت: امروز در نقطه خوبی از تاریخ قرار داریم، من روزهای آینده را به شدت روشن‌تر از امروز می‌بینم و تردید ندارم که برگ‌های برنده قابل توجهی برای دنیا داریم که رو خواهیم کرد و این جسارت به دلیل اعتمادی است که به لطف الهی دارم.

نمکی افزود: طرح شهید سلیمانی یک زیرساخت و توسعه جدید است که آن را انجام می‌دهیم و یک سرمایه‌گذاری محسوب می شود. ما  کاری را انجام می‌دهیم که برای روزهای سخت به یک مدل تبدیل می‌شود. کرونا دیر یا زود با لطف خدا و همت شما خواهد گذشت، اما این مملکت به دلیل اقلیم و شرایط جغرافیایی مملکتی آسیب‌پذیر است. سیل، زلزله و طوفان و ... دارد. اگر خدایی نکرده  زلزله سهمگینی در تهران اتفاق بیفتد، این همدلی و وفاقی محله محور که امروز شکل گرفت کمک خواهد کرد، اکنون در زیرزمین بسیاری از خانه‌ها در دنیا آزمایشگاه ایجاد شده است و اگر یک ویروسی از این آزمایشگاه ها فرار کند و دنیا گرفتار شود، این طرح برای تک تک این موارد طوفانی کمک کننده خواهد بود.

وی گفت: به همین دلیل فکر می‌کنم کاری که انجام دادیم علاوه بر مدیریت کرونا، زیرساختی مقتدر و پا به رکاب برای آینده جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. گاهی با جزیره‌ای کار کردن یکدیگر را خنثی می‌کنیم، اما همگرا کار کردن در یک محله و در کنار هم بودن، اولین تجربه در جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خداییش ما در وضعیت کرونا خیلی بهتر از کشور آمریکا و اروپایی بودیم. همه دیدید که پرستارهاشون لباس مخصوص نداشتند و پلاستیک زباله استفاده می کردند. دیدید که قحطی زد به فروشگاه هاشون و دستمال تووالت. همیشه حق بگویید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۱
۰۲:۳۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
شمااگه میتونین همون انسولین بسازین بخداثوابش هم بیشتره
واکسن کروناپیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اگر مشکل فاضلاب های مناطقی که باران آمده رو درست نکنید بیماری های دیگه ای هم میادش روی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اقاي نمكي يك لحظه اشتباه كردم نكنه اقاي خياباني داره گزارشگري ميكنه ما بلطف خدا و دعاي ملت 2 بر 1 برنده شديم و تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
MOSTAFA
۰۱:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
حرفاتون خیلی قشنگه ولی کارهاتون خیلی زشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خدا حفظت کنه تنها وزیر خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
دکتر نمکی همیشه بگو ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اینقدر وزیر که چیپ حرف بزنه ندیده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
طرح محله محور نه تنها یک روش کارآمد خواهد بود برای کنترل بیماری بلکه یک نگاه مدیریت پیشرفته هست که با کوچک سازی سازمان یافته و هوشمند خیلی از راهکارها را بر همین اساس میشه برای پیشرفته سطح رفاه و امنیت اجتماعی و مواجه با بحرانها نهادینه کرد. امیدوارم به عنوان یک حرکت مقطعی و عقیم رها نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خدا بخیر کنه دولت با این شل کن و سفت کن در محدودیت کرونایی کاری کرده که آمار مرگ کرونا پایین نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
فردا بورس منفیه.
سیگنال فروش.
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اعتمادی به شماواین دولت لیبرال نداریم ابدا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۱۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
در پناه حق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
تعریف های پوچ!؟! واکسن کو! ؟؟ چرااحتمال واکسن، وچرا 2 ماه دیگه!؟؟ آفریقا هم ازما جلو زد!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اوایل کرونا هی میگفتی فردا خبر حیرت انگیز می‌دیم در درمان کرونا ، اما ما همش خبر تلفات شنیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
کرونا رو سیاسی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خیلی پوپولیستی حرف میزنه.
برای ریاست جمهوری که خوابی ندیده ای.
بابا جمعیت ما به اندازه ترکیه است تلفات رو مقایسه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
واکسن غرب اعتمادی نیست چراهمه چی تحریم هست اماواکسنهای مانند داروهای بهداشت جهانی که مردم را میکشد را آزاد میکنتد فقط واکسن طبی ایرانی رامیزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
۵ به ۱ در چی؟ خدایی نکرده در تعداد مرده ها ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
تنها مدیر دلسوز کشور زنده باد نمکی ... خدا حفظت کنه اما لطفا ب اون معاونت تذکر بده ایقد مردمو نترسونه وانرژی منفی نده ک مردم استرس بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ان‌شاءالله
ایشالا پیشرفت واقعی نشون میده که تو ورطه اختلاف نیستید:
«اعتقاد من این بوده که همدلی و وفاق موهبت الهی است و نمی‌توان آن را از بازار خرید و با آمپول به دیگران تزریق کرد این که فرمانده سپاه اعلام می کند من امروز عاشق تر هستم و حاضرم خونم را بدهم زیرا فهمیده که صحنه عاشقی است و این را فقط خداوند در دل انسان قرار می دهد چرا که ماهیت آن خدایی است و عشق مردم را نمی توان با تلقین در دل‌ها ایجاد کرد و فقط خدا باید این عشق را در دل بگذارد»
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۲:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
درود و رحمت خدا بر شما جناب دكتر نمكي كه به حق فرزند اين سرزمين پاك و آريايي هستي چقدر زيبا نگاشته اي چقدر احساس غرور كردم زماني كه گفتي عهد کردم که نگذارم مردم این سرزمین در لوای جمهوری اسلامی احساس حقارت کنند و بگویند که آمریکایی‌ها واکسن و دارو داشتند و ما نداشتیم يك ملت قدردان كنارت خواهند بود. جداي از افراد مغرض و نادان.راهت را ادامه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
یاد بازی ایران و مالدیو افتادم
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۲:۱۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
وای نمکی !!!!!!! نمک نریز!!!!!!!؟؟؟؟؟
پنج بر یک !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۲۲:۱۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
تازه اشم توی اقتصاد از آلمان جلوتریم . کجای کاری شما!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
واکسنتون هم مثل داروتون. لطفا اول واکسن ایرانی برای وزیر استفاده بشه. این رو برای کسی بگین که داروهاتون نشناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خدا کنه. انشا الله همه بخش ها همکاری لازم را بکنند تا بهترین واکسن رو به زودی تولید کنیم
ما مردم هم باید تلاشمان را و دقتمان را بیشتر و بیشتر کنیم تا سریعتر به نابودی کرونا برسیم
همه با هم برای نابودی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خداوند شما را حفظ فرماید و به ملت ایران کمک کند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۱۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
وقتی با طب سنتی درمان میشه این چیکاری هست آخه آقای نمکی شما که همه چیز رو اندازه وتست میپندارید چرا نمیزارید اهل فن بیان براتون تشریح کنن بیماری رو ودرمان کنن تا باچشم ببینین....ابن سینا این همه علم داره وافتخاره چرا نمیزارید این همه حدیث پزشکی داریم...واکسن کرونا که شهید بزرگوارمون فخری زاده ساختن به اسم خودتون نزنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اینکه گفتند در زیرزمین بسیاری از خانه ها آزمایشگاه ایجاد شده ، منظورشونو نفهمیدم.
Germany
هادی
۲۱:۱۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
آقای نمکی ما به شما باور داریم وقدردان زحمات شما هستیم امیدورام همیشه سلامت باشین ممنونیم از شما جانتان را در این راه گذاشتید امیدوارم خدا مزد این زحمت را بدهد. به حرف های بیهوده توجه نکنیم مردم از ته قلب شما را دوست دارن شما سردار سلامت ما هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ماشاله تو حرافی همشون استادن ولی فقط تو حرافی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
تو تست نهایی واکسن ها ،همون یه دونه امریکایی ۵ تای شما رو شکست میده ببین کی گفتم این حرفو
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۰۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
فقط بااین گنده گوییهانردم وسر گرم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
تنها مردم در تاریخ ک فقط با حرف راضی میشن
۲۵ساله واکسن آنفولانزا میخوان بسازن
ب کامنتای غرور آفرین مینگریم....
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۲۰:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بیخیال واکسن شو امار تلفات ما رو بیخود بالا نبر بعد نگی چرا رشد جمعیت نداریم.خدا بعد تست این واکسن به داد این مردم برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
تو مملکت ما فقط ی مدیر دلسوز داریم اونم آقای نمکی ... خسته نباشید کادر درمان خدا حفظتون کنه .. ان شاالله اقای نمکی ک ماهها دارن میگن بزودی خبرای خوش میدیم این بزودی هم زودتر بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
دروغگوها شما همونایی هستید که میگفتید قرنطینه مال قبل جنگ جهانی دوم بود که الان دارید قرنطینه میکنید
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۲۰:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خدا به حق امام زمان هر مسئولی که به حال مردم دل میسوزنه با سید الشهدا محشور کنه و هر مسئولی که به فکر خیانت به این مردم هست خدا نسلشو با خاک یکسان کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ببینیم و تعریف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
با سلام خدمت وزیر محترم بهداشت از این که انقلابی فکر می کنید. تلاش و پشتکار دارید .کمال تشکر و قدر دانی راداریم.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۲۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ببخشید // کاری میکنیم کارستان // منظورشان اینه که از چین میاریم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خدا بخیربگزرونه هروقت وعدهای محکم دادید برعکس عمل شد
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
واکسن خارجی را روی این ملت میخواهید ازمابش کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
محجد
۲۰:۲۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
درد و بلات بخور توی جون آدمای غربگرا و ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
وای آقای نمکی وای آقای نمکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام خدا قوت خسته نباشی پهلوان بهداشت در برابر ظلم جهان و تحریم ایستادگی کردی وملت هم همرا دمتگرم زودتر واکسن یا دارویی که جواب داده در دسترس همگان قرار بده.ممنونت میشیم ای کار بکنی چون از کار وزندگی افتاده ایم بایارانه زندگی کردن در روستا هیچ جا نمی رسیم ممنونم اگر این متن را به وزیر محترم برسانید.خسته نباشید یاحق
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
تو رو به خدا یه جور حرف بزن که راحت بشه فهمید ، این همه شاعرانه صحبت کردنت برای چیه اونم توی این شرایط؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ایشالا ده سال دیگه وزیر بهداشت جناب نمکی باشه و رئیس جمهور بعدی درک کنه که مرد تر از نمکی توی این زمینه نداریم ...
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۹:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
همگرا کار کردن در کل کشور و در کنار هم بودن را به لطف الهی در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم و انشاالله در این طرح مقابله با کرونا نیز شاهد باشیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
حداقل جلوی واردات رو گرفتن دستشون درد نکنه. ارز کشور رو همین شما واردکننده ها خراب کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اگه مریضی تو خونه داشتی و مجبور بودی داروهای بی کیفیت داخلی رو به جای داروهای واقعی بهش بدی و عوارضش رو می دیدی اینجور حرف نمی زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اسوره مبارکه محمد آیه ۷
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم﴿۷﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۹:۳۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ان شاء الله که موفق باشید و باعث سربلندی ملت ایران شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
احسنت به شما واحسنت به اعتقاد قویت به الله انشاالله که همیشه خداوند یاریت نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
فقط حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ان شاالله ب امید خدا هر چ زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
جناب نمکی اگه واقعا بتونین واکسن کرونا رو بسازین اونوقت برای ما یک قهرمانین
Iran (Islamic Republic of)
بی نشان
۱۹:۱۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
راست میگین یااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اون چنان رونق بیماری ایجاد کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
دقیقازدی هدف
Germany
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
رونق بیماری رو یکسری آدم بی ملاحظه و نادان ایجاد کردن که اتفاقا بینشون آدم حرف مفت زن و غرغرو پیدا میشه که ضمن انتقاد چمدون سفر همیشه دم در خونه اشون حاضر و آماده است
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۰۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام بر اقای وزیر و کادر درمان که مردانه ایستادند خسته نباشید و خدا خیر دنیا اخرت به شما دهد
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۸:۵۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
اقای نمکی شما کارتون درسته ولی خودتون خوب میدونید که تحت فرمان چه کسی هستید .کسی که ذرخ ای دل به خچخال مردم نمیسوزونه و هر کاری که انجام میده از روی سیاسته و باید باج بگیره از ملت
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۵۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بسه دیگه اه
Netherlands
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بزک نمیر ، بهار میاد !!! کمبزه با خیار میاد
آخه دکتر وعده واکسن ایرانی در آینده با خبر واردات واکسن در آینده که جور در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
باز شعار دادن های پیش از موعد شروع شد.
Iran (Islamic Republic of)
خادم دزفولی عبدالرحیم - از دزفول
۱۸:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
انشاالله خداوند به همه دلسوزان ملت اجر عنایت فرماید. همه ما دستورهای کرونایی را رعایت کنیم.که زودتر شر این ویروس منحوس از سر مردم جهان کنده شود.اللهم اشف کل مریض.آمین یارب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خدا نجاتمان می دهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خداقوت و درود برشما و کادر درمان.دوستتون داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
چی میگی
ماشالا پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۸:۱۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خداوند به تمامی خدمتگذران این ملت توفیق و اجر عطا نماید واقعا کادر درمان از دربان دم درب ورودی گرفته تا راس آن جانفشانی کردند و ملت هم قدردان این جهاد هستند
Canada
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
میشه بفرمایید به جه روشی امار فوتیها امده پایین....
اون موقع که ۶۰۰۰ تا مبتلا داشتیم فوتیها ۳۰۰ خردهدای بود
الان که ۱۳ هزار تا مبتلا داریم بازم ۳۰۰ خرده ایی
روش درمانیتون چیه جسارتا
تازه امار ای سی یو ها که ۵۸۰۰ خرده ای

نکنه نصفش میشه کرونا
نصف دیگه کوید ۱۹ بعد میگید کم شده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خدا را شکر . خداوند عزت و توانائی به وزارت بهداشت و درمان بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
آقای نمکی سعی کن خروجیت بزرگتر از لقمه ای که میخوری نباشه که در اونصورت عواقبش جبران پذیر نیست...
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۰۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
دکتر! چند ماهی هست می خوای خبر خوش بدی چی شد پس؟
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
زنده باد جمهوری اسلامی ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
چی؟چی؟
اینجا استیکر نداره ولی صد تا استیکر خنده.
مرغ چنده؟پدربزرگ من بازنشسته است به نظرتون با این وضعیت چقدر حقوق میگیره؟دو میلیون.بله درسته هم پاسدار بوده هم تو شرکت مخابرات.
مردم نمیتونن نفس بکشن.اهواز رو آب برد.روزی چهارصد نفر بخاطر کرونا جونشون رو از دست میدن.قیمت واکسن آنفولانزا که زیاده.میری یکم خرید کنی باید نصف حقوقت رو بدی.

چطور حساب کردید پنج به یک فکر کنم اشتباه میخونن.
همه شرکت هایی که گفته بودن واکسن دارن که یا آمریکایی یا انگلیسی یا ژاپنی بودن.تازه چند وقت پیش پیدا کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
فقط حرفففففففففففففففففففففففف.
آخرین اخبار