معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

نبود ساختار و نظام بهره وری در حوزه کشاورزی یک مشکل اساسی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: نبود یک ساختار منسجم و منظم و نظام‌های بهره برداری در حوزه کشاورزی در استان یک مشکل و ضعف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نبود یک ساختار منسجم و منظم و نظام‌های بهره برداری در استان یک مشکل و ضعف در حوزه کشاورزی است اظهار داشت: برای تامین نهاد‌ها و همچنین بذر، کود و اجرای طرح‌های مکانیزاسیون نیاز به سرمایه گذاری و یک نظام بهره برداری و بنگاه‌های توسعه کشاورزی است.

او افزود: توسعه ضریب مکانیزاسیون در استان ۱.۶۷ صدم اسب بخار در هکتار است که این عدد را باید به دو افزایش داد و خرده مالکی از مهمترین مشکلات پیش روی اجرای این طرح در استان است.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: تقویت و شکل گیری هسته‌های بذری در استان نیز یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی است تا بتوان بذر مورد نیاز در استان را تولید کرد و به کشاورز ارائه داد.

او ادامه داد: در حوزه غلات دو واحد تولید بذر در استان با ظرفیت چهار هزار تن فعال است، اما در حوزه حبوبات، سیب زمینی، ذرت و سایر محصولات مرکز تولید بذر در استان وجود ندارد.

برزگر از کشاورزان و سرمایه گذاران در استان خواست: تا برای احداث مراکز تکثیر و پرورش بذر اصلاح شده و با کیفیت اقدام کنند تا در بخش تولید بذر استان به خودکفایی برسد.

او با تاکید بر اینکه تکثیر و افزایش سطح بذر و تولید علوفه و حبوبات یک سیاست در استان است، گفت: احداث بانک نشا در استان باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان با توجه به خشکسالی به جای کاشت بذر، نشا کاشت تا تعداد دفعات آبیاری را کاهش داد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار