رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الیگودرز گفت: جاده اصلی الیگودرز به خمین که بامداد امروز یکشنبه در اثر ریزش برف مسدود شده بود بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،عباس عباسی،رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الیگودرزاظهار داشت: ارتفاع برف در محور الیگودرز به خمین ۲۰ سانتی‌متر است، اما با تلاش ماموران راهداری و برفروبی مقاطعی از این جاده، اکنون بازگشایی شده است و تردد در آن جریان دارد.

او افزود : در حال حاضر محور‌های اصلی و بین شهری الیگودرز بجز شهر شول آباد باز است که تلاش برای بازگشایی «گله‌بادوش» در این مسیر با ۲ تیم برفروبی ادامه دارد و گردنه‌های «فرسش» و «نمک» نیز در حال بازگشایی هستند.

عباسی با بیان اینکه جاده‌های برفگیر منتهی به الیگودرز از جمله داران، ازنا، شاپورآباد و چمن سلطان باز است تصریح کرد: به دلیل ریزش برف در مسیر‌های کوهستانی، احتمال یخ زدگی در گردنه‌ها وجود دارد بنابراین رانندگان باید خودروی خود را به امکانات گرمایشی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

او اظهار داشت: ۲۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در الیگودرز موجود است که در قالب ۹ تیم برفروبی سازماندهی و در گردنه‌ها مستقر هستند.

الیگودرز با داشتن بیش از یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر راه دسترسی، یکی از وسیع‌ترین شهر‌های لرستان است که بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه‌های آن در مناطق سخت گذر، کوهستانی و روستایی قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.