گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که «پاتریک گاسپارد» رئیس بنیاد سوروس و سفیر پیشین آمریکا در آفریقای جنوبی در زمان ریاست جمهوری اوباما برای پیوستن به تیم بایدن از سمت خود استعفا می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پاتریک گاسپارد، رئیس بنیاد سوروس، در میان گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن وی به تیم بایدن، در روزهای آتی استعفا می دهد.

پاتریک گاسپارد، سفیر پیشین آمریکا در آفریقای جنوبی، در ژانویه ۲۰۱۸ به عنوان رئیس بنیاد‌ جورج سوروس منصوب شد. او پیش از این به عنوان مدیر امور سیاسی کاخ سفید برای دولت اوباما بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ فعالیت می‌کرد.

رئیس بنیاد جورج سوروس اعلام کرد:  روز جمعه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌هایی از بنیاد سوروس، مارک مالوش براون، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و وزیر انگلیس، که در حال حاضر در هیئت جهانی بنیاد‌ فعالیت می‌کند، جایگزین گاسپارد خواهد شد.

پاتریک گاسپارد در بیانیه ای اعلام کرد: برای من رهبری این سازمان افتخار بزرگی بوده است. تعهد من اکنون ورود دوباره به دنیای سیاست و ایده‌ها خواهد بود، جایی که می‌توانم مبارزه با ظلم را در همه جا ادامه دهم.

به گزارش پایگاه اینترنتی آکسیوس اقدام گاسپارد در استعفا به گمانه زنی‌ها در مورد پیوستن وی به تیم بایدن، احتمالاً به عنوان وزیر کار، دامن می‌زند.

پاتریک گاسپارد از ژانویه ۲۰۱۸ به عنوان رئیس بنیاد‌ سوروس فعالیت می‌کند و پست‌های سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی و مدیریت امور سیاسی کاخ سفید نیز در کارنامه خود دارد. وی در پست‌های دولتی زیر نظر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا کار می‌کرد.

آنگونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد اگر گاسپارد به دولت بایدن بپیوندد، این در راستای اقدام بایدن برای انتصاب چندین مقام دوران اوباما به سمت‌های مهم کاخ سفید خواهد بود.

در حالی که بنیاد سوروس خود را بزرگترین سرمایه گذار خصوصی گروه‌های مستقل جهان که برای عدالت، حاکمیت دموکراتیک و حقوق بشر  در تلاس هستند، توصیف می‌کند، برخی از منتقدان جورج سوروس، بنیان گزار این بنیاد را، به «استاد عروسک گردان» ایجاد بی ثباتی در رژیم‌های سیاسی و تأمین بودجه جنبش‌هایی مانند زندگی سیاه و سفید مهم است و آنتیفا، می دانند.

بسیاری ادعا می‌کنند که سوروس عامل پیروزی جو بایدن دموکرات، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار