معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بر توانمندسازی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان درهمدان خبرداد.

ضرورت توانمندسازی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عباس نجفی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: با توجه به ابلاغ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب اردیبهشت ماه امسال به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری با سایر نهاد‌های مسئول و رصد عملکرد تکالیف سازمان‌ها، ارگان‌ها و ادارات موضوع ماده ۶ قانون عملکرد هریک از دستگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: مداخله فوری قضائی به منظور پیشگیری از بزه‌دیدگی اطفال و نوجوانان در معرض خطر شدید و قریب‌الوقوع و یا جلوگیری از ورود آسیب‌های بیشتر به آن‌ها از اهداف سازمانی این دفتر است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: دفتر حمایت از زنان و کودکان در مرکز استان و تحت نظر رئیس کل دادگستری استان همدان فعالیت خواهد داشت و ایجاد شرایط مناسب برای حمایت از زنان و کودکان در معرض خطر یا بزه‌دیده و یا معرفی آنان به نهاد‌های حمایتی یکی از اقدامات مؤثر این دفتر به شمار می‌رود.

نجفی ضمن امیدواری در زمینه ارائه خدمات مطلوب توسط دفتر حمایت از زنان و کودکان در استان همدان عنوان کرد: استفاده از کارشناسان متعهد، مجرب و توانمند در این دفاتر می‌تواند نقش مؤثری را در تحقق اهداف این دفتر خواهد داشت.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بر توانمندسازی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در استان همدان در راستای اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیشگیری از بزه‌دیدگی اطفال و نوجوانان در معرض خطر تاکید کرد.

او با بیان اینکه راهکار‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب در مواردی که بزه دیده طفل یا نوجوانان می‌باشد در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: چنانچه اطفال و نوجوانان بی‌سرپرست و یا دارای والدین سهل انگار، دارای اختلال‌های رفتاری، روانی یا شخصیتی باشند و نیز والدینی که در زندان محبوس هستند، اقدامات حمایتی از سوی دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان و سایر دستگاه‌ها مسئول صورت خواهد گرفت.
منبع مهر
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار