دانشگاه باید مرجعی برای حل مشکلات جامعه باشد

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه باید مرجعی برای حل مشکلات جامعه باشد و دانشگاهی که مشکلات جامعه را حل نکند، دانشگاه موفقی نیست.

خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجویان به دلیل ماهیت سنی که دارند، آینده سازان کشور هستند و همیشه در همه صحنه‌های اجتماعی حضور فعال دارند.

او افزود: اگر دانشجویان این حضور را نداشته باشند قاعدتا از تجربه کافی برای اداره آینده کشور برخوردار نخواهند شد.

خامسان تصریح کرد: دانشجویان علاوه بر دانشی که در رشته تخصصی خود کسب می‌کنند باید مهارت کمک به توسعه کشور را نیز کسب کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دانشگاه‌ها از نسل یک و دو عبور کرده و به نسل سه و چهار رسیده است، اظهار کرد: امروزه نسل سه و چهار دانشگاه‌ها مد نظر است و اینکه امروزه ماموریت دانشگاه‌ها باید بر پایه حل مشکلات مردم باشد و اگر دانشگاهی نتواند مشکلات جامعه را حل کند، دانشگاه موفقی نیست.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه دانشگاه باید مرجعی باشد برای حل مشکلات جامعه‌ای که در آن قرار می‌گیرد، بیان کرد: در استان خراسان جنوبی دانشگاه بیرجند مرجعی برای حل مشکلات جامعه است.

خامسان بیان کرد: در دانشگاه ها فضا برای فعالیتهای صنفی و سیاسی در چهارچوب قانون باز است و مانعی برای دانشجویان در صورتی که چارچوب را رعایت کنند وجود ندارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار