مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: با اقدامات پیشگیرانه در زندان‌های استان، تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زندانیان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  سید مجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل با بیان اینکه زندان نیز بخشی از جامعه است، گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، با حمایت مسوولان قضایی استان اقدامات خوبی در زندان‌ها برای پیشگیری از شیوع این ویروس صورت گرفته است به طوری که هیچ‌یک از زندانیان اردبیل به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

او با اشاره به تجهیز زندان‌های استان به وسایل غربالگری بیان کرد: هر روز تمامی زندانیان، سربازان وظیفه مستقر در زندان، کارکنان زندان‌های استان و زندانیان از مرخصی برگشته غربالگری شده و افراد مشکوک قرنطینه می‌شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل با بیان اینکه با حمایت مراجع قضایی استان زمینه آزادی افراد مشکوک و یا مبتلا به کرونا در همان روز اول در قالب مرخصی و یا با تامین وثیقه مناسب فراهم می‌شود افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی اماکن درونی و بیرونی زندان‌های استان هر روز ضدعفونی می‌شود.

حسینی گفت: علاوه بر رصد هر روز بیمار‌های مشکوک هر ۲ هفته گزارشی در رابطه با ویروس کرونا توسط روسای زندان‌های استان و مسوولان بهداشتی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

او از تجهیز زندان مرکزی اردبیل به دستگاه تصفیه هوا خبر داد و اظهار داشت: از هشت زندان استان سه مرکز فاقد دستگاه پتو شور بود که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دستگاه پتو شور این مراکز نیز تامین شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل با بیان اینکه در هر توفیقی رد پای خیرین و نیکوکاران مشاهده می‌شود، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکنون خیرین ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۱۰ هزار عدد ماسک برای توزیع در بین زندانیان استان کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.