برخی سودجویان در این روز‌های کرونایی به نام طب سنتی و اسلامی از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و کسب درآمد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها مدام با اخبار نگران‌کننده درباره شیوع ویروس کرونا در جهان و افزایش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا مواجه هستیم.

همچنین با توجه به همه‌گیری کووید ۱۹ در ایران، تلاش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا برای خانواده‌هایی که تا کنون تجربه‌ ابتلا نداشته اند و تکاپو برای یافتن بهترین و سریع‌ترین روش درمان برای خانواده‌هایی که با این ویروس درگیرند، از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است

چالش طب سنتی و طب مدرن در دوران کرونا

ایران منبع سرشاری از گونه‌های مختلف گیاهان دارویی است. از بین ۳ هزار گونه‌ گیاهان دارویی شناخته شده در دنیا، ۱۴۰ گونه‌ خاص آن در ایران است، از طرفی طب سنتی جزئی از فرهنگ مردم محسوب می‌شودو نشان داده شده است که طب سنتی می‌تواند به کمک پزشکی علمی و جهانی برود.

به طور کلی طب سنتی از دیرباز بین مردم جهان رایج  است و گا‌هی نارضایتی از درمان‌های طب جدید به خصوص در مورد بیماری‌های مزمن و همچنین عوارض جانبی دارو‌های شیمیایی موجب شده تا گرایش به طب سنتی، در جهان افزایش پیدا کند حتی در کشور چین نیز با توجه به شیوع فراگیر کرونا و آمار بسیار بالای مبتلایان، پزشکان طب سنتی موفق شدند بیش از ۷۰ هزار نفر از مبتلایان به کرونا را  با طب تلفیق طب مدرن و سنتی درمان کنند.

نقطه‌ اوج علم طب سنتی پس از ورود اسلام به ایران بوده و برخی به همین دلیل به طب سنتی طب اسلامی می‌گویند موضوعی که آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید عظام، آن را رد کرده‌اند و معتقد هستند برخی مطالبی که به اسم طب‌الرضا مطرح می‌شوند کذب و جعلی هستند و پایه‌ علمی ندارند البته برخی همچنان بر وجود و مفید بودن طب اسلامی اتفاق نظر دارند.

اصول علمی در مسیر تایید داروی منسوب به امام کاظم باید رعایت شود

در دوران کرونا برخی به اسم طب سنتی و اسلامی از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و کسب درآمد می‌کنند و مدتی است در عطاری‌ها و فروشگاه‌های مرتبط با طب سنتی، دارویی با عنوان داروی امام کاظم (ع) عرضه می‌شود و برخی به تبلیغ این دارو و اثر آن در پیشگیری از ابتلا به کرونا و درمان بیماران کرونایی می‌پردازند.

نفیسه یکتا، سرپرست دفتر طبی ایرانی وزات بهداشت درباره‌ داروی منسوب به امام کاظم (ع) گفت: ادعاها در حوزه طب سنتی چند قسمت هستند، مثلاً فلان گیاه دارویی بر کرونا مؤثر است یا فلان روش مؤثر را داریم. برخی ادعاهای داروها به نام معصومین هستند و ادعای پیشگیری و درمان دارند. این ادعاها تلفیقی از باورهای مردم به طب سنتی و باورهای مردم به مقدسات هستند پس در دو حوزه باید وارد شویم.

وی ادامه داد: در مورد داروی امام کاظم (ع) چون این دارو به نام معصوم نامگذاری شده و در مورد پیشگیری و درمان ادعا دارد و می‌گوید بیمار کرونا سریع خوب می‌شود یا مصرف کننده این دارو مبتلا نمی‌شود باید، این ادعا به بوته آزمایش گذاشته شود. مسیر تأیید این دارو باید به روشی باشد که حداقل اصول علمی در آن رعایت شده باشد، در هر صورت راه بررسی بسته نیست.

سرپرست دفتر طب سنتی و مکمل وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه این دارو بر اساس روایتی از معصوم ادعا شده است، باید در مورد قطع الصدور بودن این روایت حوزه علمیه و علمای علم رجال نظر بدهند و بعد از آن اگر مستندی درباره مؤثر بودن آن وجود دارد، به وزارت بهداشت ارائه شود تا ببینیم به شکلی می‌توان از آن استفاده کرد.

اسکندری رییس انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت:‌داروی امام کاظم صرفا از سوی افراد فاقد تخصص برای درمان کرونا مطرح شده و این موضوع فاقد بنیان علمی‌ است.

باید با متخلفان مدعی درمان کرونا با گیاهان دارویی برخورد شود

با این وجود باز هم شاهد تخلفاتی از سوی عطاری‌ها و برخی مراکز ارائه‌ گیاهان دارویی، به خصوص در شهرستان‌ها هستیم که با ترکیب چند گیاه دارویی و و نام گذاری آن‌ها به نام داروی امام کاظم (ع)، کسب درآمد می‌کنند و برخی فروش آنلاین هم دارند و  متاسفانه مصرف کنندگان این داروهای به ظاهر درمان کننده کرونا گرفتار مسمویت‌ و مشکلات گوارشی شدند.

باتوجه به اینکه کرونا درمان قطعی ندارد و مردم علاقه و اعتماد بسیاری به داروهای گیاهی دارند، باید نظارت بیشتری بر عطاری‌ها صورت گیرد و با افراد سودجویی که تخصص علمی ندارند و در مورد درمان کرونا اظهار نظر می‌کنند، برخورد شود و اطلاعات درست و دقیق در اختیار مردم قرار گیرد.


بیشتربخوانید

  • برخی از باور‌های نادرست در مورد گیاهان دارویی، طب سنتی و مکمل‌ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اصلا مسئله اینجاست که بهبود یافتگان شرط نیستن چون شاید حالشون اونقدری خوب بوده که اگه کاری هم نمی کردن خوب می شدن. اون بدبختی که مصرف کرده و نتیجه نگرفته و مرده دیگه نیست که بخواد بیاد بگه این داروها الکی بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خوب میبینند کسی نیست نظارت کنه راحتند دیگه
Iran (Islamic Republic of)
آقامحمدخان
۱۴:۴۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
پزشکی از علوم تجربی هست نه از علوم وحیانی لذا
دارو نیازی نداره که به امام معصوم ربط داشته باشه یا سند داشته باشه
کافیه که اثر داشته باشه
شما فکر کن یه پزشک چشم قشنگ اروپایی گفته
شما امتحان کند ببین اثر داره یا نه
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۴:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
به امید خدا و لطف اهل بیت(ع) مردم ایران دارند اگاه میشند و داروی امام کاظم(ع) نتیجه کاملا مثبت داره.

پزشکان اگر توانایی دارند می تونند مناظره ای بزارند و صحبت های اطبای طب اسلامی و سنتی هم بشنوند ولی مافیای دارو نمی زاره.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۵:۳۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
معلومه از این طریق درآمد خوبی کسب کردی
Iran (Islamic Republic of)
به میثم
۰۷:۵۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
حتما تو هم دکتری هستی ک با بتزی کردن با جان مردم و پاس کاری مردم بیچاره میان صد آزمایش و صد داروی تقلبی که بدون نیاز به برگه تامین اجتماعی بیمار اضافه کردی
پورسانت خوبی از ازمایشگاه و شیرینی خوبی از داروخانه میگیری
تجارت ترس و مرگ و خالی کردن جیب مردم چسبیده بهت
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۴:۰۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اگه راست میگن یه مناظره بصورت زنده در تلوزیون برگذار کنند.
بخش اعظمی از طب غربی برگرفته از نگاه فراماسونری و سلطه ی بر دنیا هست که مطمئنا نمیتونه برتری بقیه طب ها رو به خودش ببینه، بخشی از اطبای مدرن ما هم از این قائده مستثنی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
مناظره راه علم نیست راه علم آزمایش است.
Iran (Islamic Republic of)
موسی مرادزاده
۱۳:۵۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام. من الان سه ساله وقتی ک سرما میخورم از داروی امام کاظم مصرف میکنم خداروشکر نتیجه هم گرفتم.از این قرص های سرماخوردگی ک فقط آدمرو میخوابنه وسیستم ایمنی بدن رو ضعیف میکنه خیلی بهتره....داروی امام کاظم علیه السلام برای کرونا نیست ولی برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق العاده هست.داروهای گیاهی بسیار مهم دیگری هم هست برای درمان کرونا ک متاسفانه وزارت بهداشت بهانمیده.....خوب معلومه تو هر صنفی آدمای متقلب و کلاهبردار پیدا میشه این دلیل نمیشه ک کلا طب سنتی_اسلامی رو سرکوب کرد....چرا این همه تو پزشکی مدرن کلاهبرداری و ....میشه رو نمیگید؟؟؟؟!!!!!
Canada
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
باشگاه خبر نگاران جوان...
باسلام خدمت شما و همکاران تون
چرا خود شما و همکارانتان تحقیق نمیکنید.. ایه ۳۲ سوره مائده نوشته. هر کس جان کسی و نجات بده انگار جان همرو نجات داده. خوب چرا از بهبود یافتگان با این نوع دارو گزارش تهیه نمیکنید?

راستگو ترین افراد الان مردم هستند. چون منافعی ندارن بابت چه درست چه غلط این داستان

شما تخقیق کنید


پزشکان محترم نبایدم تایید کنن حتی اگه درست باشه

چون منافع خیلی ها بخطر میفته... چه مالی .چه وجه ی


پس اینجا مردمن که راست میگن چه درست چه غلط .. چراااا
چون مردم همدیگر و دوست دارن و خودشون درگیر این ما جران


مررررررسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام. الان داره میشه یکسال که حرف داروی امام کاظم هست. اگه وزارت بهداشتی ها راست میگن چرای توی این مدت تاثیر دارو رو در درمان و پیشگیری از کرونا بررسی نکردن؟؟؟
Canada
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
فکر کنم اونایی که منفی میزنن یا دکترن یا کس و کاریشون دکتر . خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۵:۳۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اونایی هم که مثبت میزنن دلال و عطارن
Canada
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
امثال تو یه سری دکترها که ادعا دارن فقط پولهارو جمع کنن واسه سفر خارج . بعدشم نه من عطاری نه چیزی بعدشم مگه چقدر ۱۰ .۱۵ تومان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
توی اقوام ما هرکسی که از دارپی امام کاظم استفاده کرده نؤثر و مفید بوده. شما اگه هنر تولید دارو ندارین حداقل به خودتون زحمت بدین این دارو رو بررسی کنین
هر چند می دونم حتی از پس این کار ساده هم بر نمی آیید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
داداش من
از پس همه چی بر میان
فقط
پول ویزیت و ازمایشگاه و دارو خیلی شیرین تر از جان مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام: برخی از مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کردند که چین از 50 تا 90درصد برای درمان بیماری کرونا از ظرفیت طب سنتی استفاده کرد. در کشور ما با وجود سابقه 7 هزار ساله طب سنتی متاسفانه با اینکه بارها رسماً اعلام کردند داروهای شیمیایی درمان قطعی برای ویروس کرونا نیست ولی پزشکان و مسئولین بهداشتی ما اخیربدون اطلاعات ومبنای علمی و از روی تعصب بیجا از ظرفیت طب سنتی در درمان این بیماری مهلک استفاده نمی کنند واین درحالی است که داروهای سنتی ازجمله عرق عفونت ،شربت بنفشه، داروی امام کاظم (ع) و...نتایج بسیار مثبت ازخود نشان داده و هیچ گونه عوارض و ضرری برای بیمار ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی احمدی
۱۱:۱۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
با سلام
اینجانب با کرونا مبتلا شدم و ریه ام درگیر شد به طوری راه رفتن هم برای ممکن نبود و با استفاده از داروی امام کاظم که از عطاری خریدم و بخور جوش شیرین و دمنوش کندور وضعیت ریه خیلی بهتر شد و با استفاده از ویتامین سی و قرص های کمکی تجویز شده از ‍‍ دکتر بهبودی به دست آوردم و باور دارم طب سنتی به کمک من رسیده . انشاالله که بررسی کنند که داروی های مطرح شده طب سنتی چه میزان برای کرونا موثر است . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
کم پزشکان علم مدرن با داروهای مختلف شیمیایی کسب درامد کردند؟ امروز گفتند این دارو خوبه فردا منکرش شدند نتیجه اش چی شد عوارض وحشتناک داروهای شیمیایی بر افراد.چیزی که خودشون هم اذعان دارند به آن...
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۹:۴۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
من و خانواده ام دو ساله استفاده میکنیم
نه فقط از کرونا
بلکه از آنفولانزا و سرماخوردگی شدید هم در امان بودیم

۵ تکمن هزینه ش هست برای خانواده سه نفری ما در طول یکماه

چرت باید همیشه باید طب سنتی و اسلامی رو زمین میکوبید


اونا فقط برا پر کردن جیب خودشون طب سنتی رو بد میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
من وخانواده ام هم سه ساله از هیچ دارویی چه سنتی چه صنعتی استفاده نکرده ایم اما نه آنفلوآنزا ونه سرما خوردگی ونه کرونا خدارو شکر هیچ کدومو نگرفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید همدانی
۰۹:۲۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام من و خانواده ام خوردیم ولی با اعتقاد به حضرات معصومین و به لطف خدا تا الان هیچ مشکلی نداشتیم ولی دوستم خانومش گرفت تا بهش دادیم خورد گفت فوری تاثیر گذاشت در بهبودی مریض عزیزان گوش به این خانم دکترهای مرفه ندید با اعتقاد قوی بگیرید و بخورید به امید شفای همه مریضای گرفتار. ولی کا میدونستیم ترکیباتش از چه گیاهانی هست تا آدم خودش بتونه از با کیفیت ترینها بخره و درست کنه. اگه کسی میدونه برا رضای خدا بگه
Canada
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
هلیله سیاه . شکر سرخ مصطکی . برای فصول سرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
داداش یه سرچ کن گوگل به راحتی پیدا میکنی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
داروی امام کاظم من رو بدبخت کرد.
مطمئنم اکثر این نظرهایی که اینجا هست از طرف کاسبان طب سنتی هستش. وگرنه تو بیمارستان هم کلی ادم بود که مثل من این چیزا رو مصرف کرده بودن و دیر اومده بودن بیمارستان. این بیماری ازمایش الهیه که ببینه ایا انسان از بزرگترین موهبتی که خدا بهش داده که همون عقل هستش استفاده میکنه یا نه یا میره دنبال یه سری چیزای خرافی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اقای محترم
اونایی که تو بیمارستان فوج فوج می میرن همشون داروی گیاهی خوردن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
آیا شما تغذیه سالم هم داشتید؟آیا رعایت خواب به موقع را کردید؟ آیا رعایت بهداشت فردی را داشتید؟ آیا اهل ورزش بودید؟ آیا ... ؟ قرار نیست هیچ چیزی توی عالم معجزه کنه. این دارو در کنار همه این مسائل در روند بهبودی بیماری بدون عوارض بعدی، بسیار تأثیر گذار است. اگر داروئی اثر فوری داشته باشد مطمئن باشید ایراد اساسی دارد.
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
از کجا معلوم شما دکتر نباشید که نخواید مردم برن سمت اینها و حقیقت تاثیر این داروها رو بفهمن؟ برادر من اگه شما امتحان کردی جواب نداد دلیل نمیشه برای بقیه هم جواب نده،اولا شما دارو رو از کجا تهیه کردید؟ هرکی گفت بفرما این دارو که شما نباید بخرید، از جایی بخر که مروجش تایید میکنه مثل همون داروهای شیمیایی که از داروخونه میخرید
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۲:۰۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
دقیقا منم با شما موافقم.پدر من هم با همین مزخرفات طب سنتی به نزدیکی کما رسیده بود که. به لطف خدا و.تلاش دلسوزانه بیمارستان نجات پیدا کرد
Canada
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
دارو امام کاظم بد بختت کرده یا کرونا..... سوادم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۵:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
نمیدونم بعضیا چه تعصبی دارن رو این دارو
مطمئنم منبع کسب درآمدشونه
Canada
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
میثم دلال ناصرخسرو فکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
باسلام.چرا یک عده ای فقط گوش و چشم آنها به غرب و بیگانگان بسته است و همه چیزش را در آن طرف غرب می بینند.امامان ما معصوم هستند و می دانند در عالم چه خبر است.بفهمید.سوال چرا وزارت بهداشت یک بیمارستان را به برادرانی که در علم طب سنتی و گیاهی کارکرده اندواگذار نمی کند.چرا
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۲:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خودت حاضری و.خانواده ات موش آزمایشگاهی بشن
در حالیکه طب مدرن سریعتر جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
بنظرم فقط داروی امام کاظم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
من برای کرونا داروی امان کاظم مصرف کردم.
همین الانم وابسته به اکسیژن هستم. اگه یه کم زودتر میرفتم بیمارستان ریه هام اینقدر داغون نمیشدن. خیلیها مثل خودمم دیدم.
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خیلی ها یعنی چقدر؟ مگه چند نفر اطراف شما کرونا گرفتند؟ چند نفر از اونها داروی اصلی امام کاظم مصرف کردند ؟ و همه اونها تو مرحله حاد بودن؟؟ چرا ما بقیه نمیگیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ثنا
۱۵:۱۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
ماهم استفاده کردیم
۱۰ روزی یک قاشق چایخوری نیم ساعت قبل و یکساعت بعدش هیچ نباید بخوری حتی آب
بخاطر مراسم ختم یک جوان تو فامیل
خیلی ها گرفتن
ولی ما شکرخدا نگرفتیم
حتی با بیماران کرونای رفت و آمد داشتیم
و نگرفتیم ما از ماسک هم استفاده نمیکنیم
چون خیلی عوارض داره

طب مدرن رو رد نمیکنیم ولی طب سنتی و اسلامی در مملکت ما قدمت زیادی داره و نباید بخاطر پر کردن چیب و پارو کردن پول طب سنتی رو رد کرد
هرکه عاقل باشه و جون خودش و عزیزانش مهم باشه این دارو رو امتحان میکنه و چشم بسته حرف نمیزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اول میرفتی بیمارستان چک میشدی بعد برا خودت دارو تجویز میکردی شاید به یه داروی قویتر گیاهی نیاز داشتی یا از یه متخصص طب سنتی کمک میگرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
من خودم کرونا داشتم با مصرف داروی امام هفتم خوب شدم ولی اگر له بیمارستان می رفتم چقدر باید پول خرج می کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
پزشکان برای یک ویزین متخصص عفونی در خارج از مطب ، یک میلیون تومن در شهرستانی مثل زنجان ،برای پنج دقیقه میگیرن ! البته که باید دیگران را متهم به دزدی بکنن. خدایا خودت به ما رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
پرستارهایی تو زنجان پیدا شدن که نمیذارن مردم بیمارستان برن...
میگن میایم توخونه درمانتون میکنیم...
از همسایه ما 15 میلیون گرفته 2 هفته اومده براش دگزا و ویتامین دی زده و چند تا قرص مکمل زینک و ... داده و رفته.
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خارج از مطب؟!
خوب معلم هم خارج از کلاس کلی پول بیشتر می گیره که حقشه
شما برو مطبش اندازه نرخ مصوب پرداخت کن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام
داروی امام کاظم برای درمان کرونا نیست . بلکه در توصیه ای از امامان آمده این دارو سیستم ایمنی بدن را قوی میکند . وقتی کرونا روی سیستم ایمنی بدن ضعیف شدت داره پس بهتره که مواد غذایی مصرف کنیم که سیستم ایمنی بدن را قوی میکنه . اگر کسی قبول نداره داروی امام کاظم رو حداقل مواد غذایی مصرف کنید که سیستم ایمنی بدنتون رو قوی تر کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
دمت گرم گل گفتی
-
سعید
۰۹:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
من بااین داروخوب شدم وبسیارعالی عمل میکنه اگرترکیباتش راازجای معتبراتهیه کنیم.خیلی بهترازداروها شیمیایی عمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
داروی امام کاظم علیه السلام رو من بیش از چهار سال هست که برای سرما خوردگی مصرف میکنم ودر این مدت حتی یه قرص سرما خوردگی هم نخوردم .پزشکا می دونن که اگر این دارو رو تایید کنن داروهای موثر دیگه رو هم باید تایید کنن وکلا مطب هاشون رو باید جمع کنن جون مردم براشون مهم نیست فقط دنبال پول وکاسبی در تجویز بعضی از دارو ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
علت این که پزشکهای طب نوین مخالف طب سنتی هستن اینه که در کاسبی شون تخته میشه... اگرنه قبلا که طب نوین نبود مردم چجوری درمان میشدن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
برای سرماخوردگی هیچ قرصی لازم نیست بخوری استراحت و تغذیه مناسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
عطاری ها خیلی بیش از اندازه زیاد شده برای خودشان دکتر و فوق تخصص دارند
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
بله متاسفانه خیلی هاشون هم داروهای بی کیفیت و شاید تقلبی به مردم میدن مردم نمیدونن استفاده میکنند و چون تاثیر نداره بد بین میشن درحالی که نمیدون جنس تقلبی بهشون انداختن
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۸:۵۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام
چرا نظر من رو ثبت نکردین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۸:۴۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
۹ماه از کرونا گذشته! اگر مسئولین میخواستند مثلا داروی امام کاظم را آزمایش کنند، کرده بودند. معلوم است که یک نگاه منفی و غیر علمی هست وگرنه بگفته خودتان در چین و خیلی جاها از داروهای سنتی استفاده میشود.
ضمن اینکه چرا به داروهای شیمیایی مشکوک که بدون طی روش علمی به حجم زیاد در بیمارستانها بخورد مردم داده شده و الان معلوم شده که بیفایده یا مضر بودند، اشاره نکردید؟
تازه داروی امام کاظم قیمتی تدارد و ۵ تا ۱۰ هزاره اما نرخ دولتی داروهای شیمیایی مشکلدار برای کرونا چند میلیون بوده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
با تجويز كنندگان رمدسيور چي؟ با اونا هم برخورد ميشه آيا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
این دارو عالیه استفاده کن بعد
Iran (Islamic Republic of)
محمد محمدزاده
۰۸:۲۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام
به نظر من اینگونه اظهار نظرها کمی مغرضانه است چون اولا از صحبتهای خانم یکتا اینجور برداشت میشه که در رد این دارو قطعیتی وجود نداره و بهتره که ایشون و امثال ایشون اول تحقیق کن و بعد موضوعی رو رد کنن؛در ثانی خیلی از متخصصان طب سنتی بارها اظهار کردن که در رابطه به کرونا بهشون فرصت داده بشه که فکر کنم تاکنون زیاد عملی نشده؛ثالثا من خودم اثر این دارو رو به عینه دیده ام ،در مواقعی که در بدنم احساس ضعف میکنم یا دچار گلو درد میشم با استفاده چند روزه از این دارو علائم شکر خدا برطرف میشه.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
شاهد
۰۸:۰۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
صرف نظر از انتساب این دارو به یک امام، اما نظر سرپرست طب ایرانی وزارت بهداشت بدلیل کم سوادی ایشان است. یکی از ترکیبات این دارو هلیله سیاه است که اخیرا محققین چینی روی آن کار کرده اند که حاوی chebulinic acid است. این اسید با قدرت از تکثیر ویروس ها جلوگیری می‌کند.
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
باید دنیا اینو کشف کنه بلکه اینا مجبور شن بگن بعله این دارو اثر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سیدمهدی
۰۷:۴۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
بنده پاییز سال گذشته مبتلا به آنفولانزای n1h1 شدم ولی با کمک داروی منتسب به امام کاظم روحی فداه و تعریق طی 2 روز بهبودی کامل گرفتم.
و این برای اولین بار نبود، آقایان از این دست تجربیات از مردم شنیده اند ولی چون رنگ غرب ندارد قبول نمیکنند.
از این جهل بالاتر نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
کاری به صحت این دارو نداریم. اما عجیبه که دکتر هایی که خودشان راه حلی ندارن برای درمان ویا پیشگیری از کرونا اصلا رقیب را برنمی تابند.خخخ
از این گذشته خیلی از داروهای طب سنتی از بسیاری از راه حل های درمانی این پزشکان عزیز مجوز دار وزارت بهداشت بهتره
اگر کسی تجربه کرده تایید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
دقیقا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
وزارت بهداشت چکاره هست؟ چرا بعد از یک سال از همه گیری کرونا هنوز پژوهشی علمی درباره اثرگذاری داروی منتسب به امام کاظم (ع) بر بیماران کرونا انجام ندادند و فقط تهمت بیجا میزنند؟ اگه این دارو واقعا اثر نداره چرا جلوی سرکیسه کردن مردم را نمیگیرند و اگه اثر داره چرا هی ازش بد میگن؟
فکر کنم بهتره صدای مردم به گوش مسئولین وزارت بهداشت برسه. مردم باید بدونند چرا دستاوردهای طبی در این وزارتخانه عریض و طویل مورد بررسی علمی و آزمایشات تجربی قرار نمیگیره و بدون هیچ مستندی رد و انکار میشه؟ ولی چشم بسته داروهای پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت روی مردم آزمایش میشه؟ اونجا چه خبره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۱۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
ما که خوردیم خوب شدیم .
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۶:۵۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سوء استفاده در هر صورت درست نیست ولو داروهایی هم داشتیم تو این مدت جهت درمان کرونا استفاده میشد و تمام بیمارستانها تجویز میکردند ولی الان از پروتکل درمانی خارج شده با این که همه مجوزهای استفاده رو داشتند.
پس نمیشه به داروهای سنتی خرده گرفت.
داروی مذکور هم گفتند برای علائم مانند انفولانزا مفیده نه قطعی برای کرونا.
حالا خیلیها میان مدئی میشن برای درمان کرونا است سو استفاده از شرایطه وگرنه بنده شخصا ماه هاست دارم از همین داروگیاهی ترکیبی استفاده میکنم و مشکل خاصی هم ندارم خدا رو شکر.
نتیجه بهتر است از داروهای سنتی که اجداد و نیاکان ما در زمانهای دور که علم پزشکی موجود نبوده و از بیماریها موسون موندن و نتیجه اثر بخشی همان دارو ها دلیل بقا و وجود فعلی امروز ما بودند استفاده کنیم تا این که داروی شیمیایی با عوارض مخرب ناشناخته...
این نظر شخصی منه.
Iran (Islamic Republic of)
ارام
۰۶:۴۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اولا طب اسلامی با طب سنتی متفاوت است.ثانیا ما از طب اسلامی جواب گرفته ایم، شما راه خود را بروید. اتفاقاً تنها چیزی که در طب اسلامی مطرح نیست پول است. یک بسته داروی امام کاظم علیه السلام برای یک خانواده 5هزاتومان قیمت دارد.قیمت رمدرسییور در بازار چنده؟چند نفر را به کشتی داده؟ ... کاسب کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
آقامحمدخان
۰۶:۱۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خب شما به بوته آزمایش بزارید بگید بررسی کردیم مضره

همش میگید جای بررسی داره

خود شما هم بدون بررسی علمی نقد میکنید برای همین هم بیشتر شأن علمی مراکز دانشگاهی را در این زمینه زیر سؤال میبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
دقیقا ...فقط بلدند فک بزنند ...
دکتر عزیز بجای این صحبت های چند من یه غاز
لطفا برو توی آزمایشگاه تحقیق کن... بررسی کن... بعد حرف بزن...
چرا ما ایرانی ها فقط بلدیم نظر بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام...من نزدیک یک ساله داروی امام کاظم علیه السلام استفاده میکنم ولی تا الان مسموم نشدم...اطرافیانم هم کسانی که استفاده میکنند مسموم نشدند... توصیه نمیکنم استفاده کنند همه ولی دروغ هم در موردش جایز نیست...

من خودم زمانی که مواد غذایی دارای طبع سر زیاد میخورم دچار گلو درد و سرفه میشم که معمولا با خوردن این دارو زود خوب میشم...

درست نیست وقتی به چیزی علم نداریم بکوبیمش... اگر همین دارو رو آمریکایی ها داده بودند صدبار آزمایشش میکردید و هزارتا مقاله در موردش مینوشتید...

بازم میگم من توصیه نمیکنم همه ازش استفاده کنند...مخصوصا اگر طبع کسی خیلی گرم باشه ممکنه دمای بدنش افزایش پیدا کنه در صورت مصرف زیاد و بی رویه ولی در کل من مشکلی نداشتم با استفاده اش....صادق و منصف باشیم...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
آیا بدون مستندات علمی و آزمایشات تجربی میشه ثابت کرد داروی منسوب به امام کاظم (ع) هیچ تأثیری در بهبودی بیماران کرونایی نداره؟؟ اگه در آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته وزارت بهداشت ثابت شد این دارو اثری نداره، اون وقت گزارش تهیه کنید که این دارو برای سرکیسه کردن مردمه و از مسئولین امر پیگیر بشید تا با ابزارهای قانونی جلوی شیادانی که مردم را سرکیسه میکنند بگیرند.
از گزارشگر محترم تقاضا دارم از وزارت بهداشت پیگیر بشه چرا بعد از گذشت یک سال از انتشار ویروس کرونا، هنوز درباره صحت و سقم ادعاها درباره تأثیر داروی منسوب به امام کاظم (ع) پژوهش علمی انجام نگرفته تا اگر واقعا اثر داره مردم استفاده کنند و اگر اثر نداره از طریق قانون جلوی سرکیسه کردن مردم گرفته بشه؟؟ وزارت بهداشت چه کاره هست مگه؟ اگه واقعا این کار را شیادی و کلاه برداری میدونند چرا دست روی دست گذاشتند و از طریق قانون با شیادان برخورد نمیکنند؟؟
دلیلش اینه که مستند علمی برای حرفشون ندارند... فقط حرف میزنند ولی بودجه وزارت بهداشت را در طرح های سازمان بهداشت جهانی خرج میکنند و فقط به توصیه اونها عمل میکنند...
مسئولین وزارت بهداشت فقط همین یه سؤال را جواب بدند که چرا داروهای #رمدسیویر، #لوپیناویر، #اینترفرون و #هیدروکسی_کلروکین را قبل از اثبات تأثیرشون بر بیماری کرونا، به توصیه سازمان بهداشت جهانی بر روی 3500 بیمار ایرانی مبتلا به کرونا آزمایش کردند تا بی اثر بودن آنها برای سازمان بهداشت جهانی ثابت بشه! ولی حاضر نیستند داروی منسوب به امام کاظم (ع) را در جریان پژوهش های علمی و تحقیقاتی قرار بدند و نتیجه را به مردم اعلام کنند؟ واقعا چرا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
در این وضعیت عده ای از خدا بیخبر پدر مردم را در آوردند . اگر کرونا هستش و تشریف نمیبره بخاطر همین بی رحمی های خودمان هست . گناه بیشتر شده و ترس از خدا کم .
از این امتحان الهی مهر قبولی نمیگیریم
United States of America
amir
۰۱:۲۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
یه سوال - هزینه این دارو نهایت 20 تومنه - هزینه تست کرونا چقدره؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۲۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
کاسبان جیب مردم ...طب شیمیایی غربی هست ..که شما دارین تبلیغ میکنی ...برا دو روز بستری در بیمارستان یک ملیون و ۷۰۰هزار تومن پول گرفتن ...با ۲۰تومن طب سنتی اسلامی درمان شدم ...کاسبان جیب مردم کیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
ما که از دارو امام کاظم و عسل و سیاه دانه استفاده کردیم خدا رو شکر هنوز کرونا نگرفتیم اصلا از ماسک استفاده نمیکنیم برا سرما خوردگی هم ازش استفاده کردیم تاثیرشو دیدیم هرچی باشه بهتر از دارو های شیمیایی، در ضمن کدوم جیبو خالی میکنه هفت هزار تومان بیشتر پولش نیست ، واکسن انفولانزا الان چنده؟ چرا من که این همه استفاده کردم دچار مشکل گوارشی نشدم خانواده ام استفاده کردن چرا هیچ کدوم دچار مشکل نشدن
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
ماسک رو بزن نه برای خودت برای دیگران
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
همین امثال شما که ماسک نمی زنید موجب شیوع کرونا شدید
Poland
خودم
۰۰:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
این دارو خیلی قبل تر از کرونا وجود داشت و اثر بخشی آن تایید شده برای سرماخوردگی شدید و آنفولانزاست . حداقل اگر اثر هم نداشت ضرر ندارد چون گیاهی است .
Netherlands
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
9 ماه برای بررسی صحت عملکرد این داروها داشتید، چرا از گفتن حقیقت به مردم فراری هستید؟ منتظرید که داروی شیمیایی و واکسن رو خودتون کشف کنید؟
آخرین اخبار