مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان از کاهش آمار اهدا کنندگان خون در استان خبر داد.

بنی عقیل مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در حال حاضر ذخایر خونی در استان به ۷ روز رسیده، اما همچنان آمار مراجعه کنندگان در استان کم است.

او افزود: برای تامین بانک فراورده‌های خونی به مراجعه ۲۰۰ اهدا کننده خون در روز به شعبه‌های خونگیری استان داریم، اما در حال حاضر آمار مراجعه ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر در روز است، اگر این روال ادامه داشته باشد مجددا با بحران کمبود منابع خونی مواجه می‌شویم.

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: یکی از نیازمندی‌های استان پلاکت است چراکه عمر پلاکت سه روز بوده و بیشترین میزان مصرف بیماران سرطانی هم پلاکت است.

بنی عقیل ادامه داد: پلاکت به دو روش تهیه می‌شود یک روش استخراج یک واحد پلاکت از خون فرد اهدا کننده و روش دوم "پلاکت فریزیس" بوده که خون از بدن بیمار خارج نمی‌شود و طی فرآیندی فقط پلاکت خون از پلاسما استخراج می‌شود و خون مجددا به بدن فرد باز می‌گردد.

او با بیان اینکه باید تلاش کنیم آمار اهدا کنندگان بار اولی و بانوان را افزایش دهیم، افزود: باید بانک اطلاعات اهدا کنندگان خود را افزایش دهیم تا در زمان مناسب از ظرفیت آن‌ها بهره ببریم.

بنی عقیل گفت: در حال حاضر به تمام واحد‌های خونی نیازداریم و از آنجایی که فراوانی گروه خونی o، B و A در جامعه بیشتر است به همین تعداد بیماران نیازمند این گروه‌های خونی هم دربیمارستان‌ها بیشتر هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: سرمایه سازمان انتقال خون مردم هستند و باید بین مردم جا بیفتد نیاز به فراورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است و باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.