مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به‌منظور جبران بخشی از خسارت های وارد شده به صنعتگران، ۱۲۰ صنعتگر زنجانی تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری استان زنجان و صنعتگران صنایع‌دستی بیشترین آسیب را از شیوع بیماری متحمل شده اند، به‌طوری‌که بیشتر صنعتگران دچار رکود شده و برخی نیز تعطیل شدند.

او افزود: هم اکنون هزار و ۱۰۰ صنعتگر در استان زنجان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی حمایتی صنایع‌دستی و ۴۱ نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار دارند.

ارجمند بااشاره به امکان‌پذیر نبودن ایجاد بیمه تأمین اجتماعی برای صنعتگران صنایع‌دستی گفت: صنعتگرانی که مایل به برخورداری از بیمه هستند می‌توانند با در دست داشتن مجوز صنایع‌دستی به بیمه روستایی و عشایری مراجعه کرده و خود را بیمه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: پرداخت وام با سود کم به متقاضیان صنایع‌دستی در قالب تسهیلات روستایی عشایری به‌منظور ایجاد و رونق اشتغال در استان زنجان  از جمله این طرح‌ها است و طرح‌های مذکور پس از ثبت نهایی در سامانه کارا و تصویب کارگروه شهرستان و استان قابل پرداخت است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.