سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان از راه اندازی ۴۸ مرکز مثبت زندگی در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیاوش رهبر, سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان اقدامی مطلوب و بدیع از سوی سازمان بهزیستی موجب تسریع در روند خدمت‌رسانی، یکپارچه‌سازی و یکسان سازی خدمات به جامعه هدف این سازمان و دسترسی آسان مددجویان می شود.

او درادامه گفت: راه اندازی ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در کل کشور با ۲۲ عنوان فعالیت، در خدمت رسانی عادلانه و کاهش ترددها نقش بسزایی دارد.

رهبر با اشاره به اینکه در شهر همدان ۱۶ مرکز، ملایر ۱۰ ، فامنین و رزن هر کدام ۲ و سایر شهرها سه و چهار مرکز مثبت زندگی تا پایان سال آغاز به کار می‌کند، افزود: در هر مرکز سه مددکار، یک کارشناس پاره وقت علوم پزشکی، یک نفر پذیرش و یک نفر موسس و مسوول فنی بعد از شروع فعالیت مرکز، خدمات رسانی می کنند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه خدمات الکترونیکی نقطه قوت مراکز مثبت زندگی است گفت:در مراکز مثبت زندگی ۴۵۰ خانوار مستمری بگیر قرار دارند و با الکتریکی شدن خدمت دهی به گروه های هدف سریعتر انجام می شود.

رهبر در ادامه گفت: تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶  و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است که ۶۰ درصد آن ها  مرد و ۴۰ درصد از معلولان هم زن هستند. 

سرپرست معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان افزود: هشت هزار و ۲۱۱ نفر از سازمان بهزیستی مستمری منظم ماهانه دریافت می‌کنند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۱۸ نفر نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها و کمک هزینه معیشت، مشمول دریافت مستمری هستند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار