امضاء تفاهم نامه احداث شهرک‌های کارگاه‌های کوچک فناور غذایی در آذربایجان شرقی

تفاهم نامه همکاری مشترک احداث شهرک‌های تخصصی کارگاه‌های کوچک و زودبازده فناور و دانش بنیان صنایع غذایی در آذربایجان شرقی امضاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،این تفاهم نامه چهارجانبه به امضای رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، موسسه تامین مسکن و عمران اجتماعی بسیجیان کشور و موسسه مطالعات راهبردی صنایع غذایی بنیان پژوهش علم صنعت رسید.

معرفی و واگذاری اراضی ملی دارای توجیه اقتصادی با رعایت ضوابط موسسه تامین مسکن بسیجیان در جهت تحقق تفاهم نامه، در اختیار گذاشتن مدارک و مستندات، حمایت و رفع موانع اداری درون سازمانی و کمک به اخذ مجوز‌های لازم و پروانه‌های مورد نیاز جهت اقدامات لازم برای تحقق تفاهم نامه و استقرار متقاضیان صنایع غذایی و تبدیلی در شهرک‌های موضوع توافق نامه به منظور وحدت رویه و یکپارچه سازی صنایع غذایی و تبدیلی و تسریع در صدور مجوز‌های لازم توسط مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی از تعهدات سازمان جهادکشاورزی استان در این تفاهم نامه است.

حمایت و پشتیبانی از موسسه تامین مسکن بسیجیان، هسته‌های بسیجی و گروه‌های جهادی در احداث شهرک‌های موضوع تفاهم نامه، کمک موثر و تسریع و تسهیل در راستای تعامل با دستگاه‌های مرتبط در روند اخذ مجوز‌ها و احداث شهرک‌های موضوع تفاهمنامه، معرفی گروه‌های جهادی و هسته‌های توانمند بسیجی جهت کمک به اخذ مجوز‌های ساخت وساز شهرک‌های موضوع تفاهم و هدایت بسیجیان نخبه و کارآفرین در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی جهت اخذ زمین و تسهیلات مربوطه از وظایف و تعهدات سپاه عاشورا در این تفاهم نامه است.

فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هنگام امضاء این تفاهم نامه گفت: احداث شهرک‌های تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی در مکان‌های ثابت و متمرکز از تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کند.

او با اشاره به اینکه زمان ماندگاری محصولات کشاورزی به صورت خام محدود است، افزود: این امر ایجاب می‌کند تا هم در راستای تنظیم بازار و هم در راستای تهیه و تامین این محصولات برای فصولی خارج از فصل برداشت، صنایع تبدیلی و فرآوری احداث و ایجاد شود.

سرهنگ گلمحمدزاده معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در این جلسه گفت: احداث شهرک‌های تخصصی صنایع غذایی و تبدیلی زودبازده در استان، موجب افزایش اشتغال و افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.