مربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شرایط این روز‌های تیم ملی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید هاشمیان، مربی تیم ملی فوتبال ایران درباره کیفیت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بیان کرد: پس از اینکه دیدار با بوسنی انجام شد و به ایران بازگشتیم، رقابت‌های لیگ برتر را به صورت حضوری یا فیلم نگاه می‌کنیم و تمام جزئیات را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین بازی با بوسنی را چند باری نگاه و آن دیدار را نیز آنالیز کردیم.

او افزود: در آنالیزها، بازیکنان جوان و بازیکنانی که می‌توانند به تیم ملی فوتبال ایران کمک کنند را نگاه و آن‌ها را بررسی می‌کنیم. هنوز وضعیت لیگ به دلیل نیمکت و شاکله تیم‌ها کیفیت خوبی پیدا نکرده است. امیداوارم از هفته‌های آینده بازی‌های بهتری را شاهد باشیم.

هاشمیان: احتمال تغییر لیست تیم ملی فوتبال وجود دارد/ سن برای اسکوچیچ مهم نیست

هاشمیان ادامه داد: در لیگ‌های خارجی بازیکنان خوبی داریم که گلزنی‌های زیادی می‌کنند که خوب است. اینکه در لیگ ایران تیم‌ها مشکل گلزنی دارند، چند دلیل دارد. تغییر در کادرفنی تیم‌ها زیاد است و از سال گذشته ۲ - ۳ تیم سرمربی خود را حفظ کرده اند. وقتی مربی به تیم جدیدی می‌رود، نیاز به زمان دارد تا ایده‌های خود را اجرایی کند.

مربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: نقل و انتقالات در تیم‌ها زیاد است و تمام شکل تیمی تغییر یافته است که این یکی از دلایلی محسوب می‌شود که لیگ در هفته‌های ابتدایی جذاب نباشد. من در مورد اینکه آیا باشگاه‌ها برای مهاجمان تمرینات اختصاصی می‌گذارند یا خیر، اطلاعی ندارم، زیرا این موضوع نیز تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: یک دلیل دیگر نیز فشار روی کادر فنی، سرمربی و برخی بازیکنان است که این موضوع نیز به تمام تیم منتقل می‌شود و بازیکنان با استرس بازی می‌کنند. اهداف تیم‌ها این است که فقط کم گل بزنند و امتیاز بگیرند.

هاشمیان: احتمال تغییر لیست تیم ملی فوتبال وجود دارد/ سن برای اسکوچیچ مهم نیست

مربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص دعوت نشدن مسعود شجاعی و اشکان دژاگه و اینکه آیا احتمال دارد آن‌ها بار دیگر به تیم ملی دعوت شوند، گفت: تا زمان برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی، روز بازی‌های ملی (فیفا دی) نیست و هیچ بازی دوستانه‌ای برگزار نمی‌شود. هر تیمی دنبال پوست اندازی است و هر ۲ - ۳ سال یک بار تغییر می‌کند و در همه کشور‌ها نیز وجود دارد. باشگاه با تیم ملی تفاوت دارد و وقتی در باشگاه بازیکنی مصدوم می‌شود، شاید مربی تشخیص دهد که او بازی کند، اما در تیم ملی باید آماده‌ترین بازیکنان بازی کنند. با شناختی که از اسکوچیچ دارم برای او سن و سال مهم نیست و دوست دارد بازیکنان جوان به تیم ملی اضافه شوند. البته بازیکنانی داریم که سن آن‌ها بالا است، اما خیلی خوب بازی می‌کنند و در کنار آن‌ها هم بازیکنان جوانی هستند که خوب بازی می‌کنند.

هاشمیان اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان در دوره‌های گذشته کم بود، اسکوچیچ در ۲ مرحله بازیکنان مختلفی را دعوت کرد تا آن‌ها را ارزیابی کند. تا ۲ ماه آینده لیگ جریان دارد و بازی‌ها را دنبال می‌کنیم و احتمال تغییر لیست نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: من مربی تیم ملی هستم و در خصوص بازی خداحافظی برای بازیکنان باید آن را به فدراسیون اعلام کنید. من یادم نمی‌آید در زمان قدیم بازی خداحافظی برای علی دایی و خداداد عزیزی بوده باشد و بهتر است در این باره با مسئولان فدراسیون صحبت کنید، اما باید برای بازیکنانی که برای تیم ملی فوتبال کشور زحمت می‌کشند قدردانی شود. باید از آن‌ها پس از خداحافظی استفاده شود، زیرا قانون آن است.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان در خصوص اردوی تیم ملی برای بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی اظهار کرد: هنوز در خصوص این موضوع برنامه‌ریزی نشده است، اما کار‌های ابتدایی را درحال انجام هستیم. احتمالاً ۶ روز قبل از دیدار با هنگ کنگ اردوی تدارکاتی آغاز می‌شود و اسوچیچ با سازمان لیگ هماهنگ کرده است که چه زمانی لیگ تعطیل و اردوی تیم ملی شروع شود. همچنین لژیونر‌ها نیز شرایط خاصی دارند که چه زمانی به ایران بیایند و به همین دلیل هماهنگی‌هایی انجام شده است، اما زمان دقیق برگزاری اردو هنوز ۱۰۰ درصد نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار