فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ثبت نام داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر ۲۰ اسفند امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهرگفت: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهراز ساعت هشت صبح روز چهارشنبه تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ (به مدت ۷ روز) ادامه دارد.

او ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ (به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: بر اساس تبصره سه ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد را ارائه کنند.

حیدری افزود: داوطلبان شورای اسلامی شهر از تاریخ بیستم آذرماه امسال و داوطلبان شورای اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری از تاریخ شانزدهم دی ماه امسال می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، یا دفاتر پلیس + ۱۰ یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

فرماندار ویژه خرمشهرگفت: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، اشخاص ذیل: استانداران و معاونین و مشاورین آنان، فرمانداران و معاونین آنان، شهرداران و معاونین آنان، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، سرپرستان ادارات کل، معاونین ادارات کل، دادستان ها، دادیارها، بازپرسها، قضات، روسای دانشگاه‌ها (دولتی و غیردولتی) و رؤسای شعب آنها، روسای بانکها، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی، رئیس و اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف ایران، رئیس و اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی کشاورزی، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری، رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلا، روسا، سرپرستان و معاونین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهاد‌ها و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌نمایند و سایر روسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شورا‌های اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند، مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

حیدری خاطرنشان کرد: مدیران کل تشکیلات ستادی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و سایر روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسئولیت آنان به کل کشور تسری دارد از عضویت در شورا‌ها اسلامی سراسر کشور محرومند مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء داده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشد.

او با اشاره به نقش رسانه‌ها برای حضور هوشمندانه و آگاهانه در انتخابات، اظهار کرد: رسانه‌ها، معتمدین، متنفذین، شیوخ، علما، روحانیون معزز، فرهیختگان و دانشگاهیان نقش ویژه‌ای در ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات و حضور پررنگ در پای صندوق‌های رای دارند.

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی به ویژه اصل ششم که دلالت براداره امور جامعه برعهده نهاد‌های بر آمده از آراء مردم است، افزود: همه ما مسئولین خدمتگزار مردم هستیم و مردم، ولی نعمت ما هستند بنابراین باید در راستای اهداف ومنویات مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار گام برداریم.

حیدری ادامه داد: اگرچه نواقص و مشکلاتی وجود دارد، اما مردم با صبوری و بردباری همواره دولت و نظام را حمایت کرده اند و در بزنگاه‌ها با حضورپر شور خود توانسته اند توطئه‌های دشمنان را خنثی نمایند.

او خاطرنشان کرد: انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و ان شاء الله مردم فهیم و انقلابی ما با بصیرت و آگاهی، فرد اصلح و شایسته را انتخاب خواهند کرد.

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات حق همه شهروندان است، مردم باید از کلیه اقدامات و فعالیت‌های ما مطلع باشند شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها باید این حق را ادا نمایند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.