خَیر خمینی‌شهری که ۲۵۳ مرتبه خون اهدا کرده و رکورد جهانی دارد، نامش در کتاب جهانی گینس ثبت نشده است. گروه خونی این فرد، نایاب‌ترین گروه خونی یعنی «O منفی» است.

محمدعلی‌مجیری اهدا کننده خون در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   اظهار داشت: من ۲۵۳ مرتبه خون اهدا کردم و در جهان رکورددار و نفر اول هستم؛ اما نام من در کتاب جهانی گینس ثبت نشد و دلیل آن بی‌توجهی مسئولان نسبت به این کار بود.

او گفت: من در جلسه‌ها و همایش‌های زیادی دعوت شده و شرکت کرده‌ام، اما بهتر بود مسئولان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دادند تا نام من به عنوان یک ایرانی در‌ کتاب جهانی گینس ثبت شود.

این اهداکننده خون درباره مداومتش در انجام این اقدام خیرخواهانه گفت: وقتی دانش‌آموز بودم و در دبیرستان هراتی درس می‌خواندم، در کنار این دبیرستان بانک خون تأسیس شد و من از همان زمان موفق به اهدای خون شده و به این ترتیب به این کار علاقه‌مند شدم.

او ادامه داد: اولین‌بار در ۱۸ سالگی خون اهدا کردم و بعد از آن به طور متوسط ۶ مرتبه درسال به این کار ادامه دادم و سرانجام در سال ۱۳۹۲ به علت کهولت سن از این کار منع شدم.

مجیری در پاسخ به این سوال که چه خواسته‌ای دارد گفت: یکی از خواسته‌های من دیدار با مقام معظم رهبری است.

او گفت: من در دوران جنگ تحمیلی در جبهه نیز حضور داشتم و در مواقعی که رزمندگان در هنگام عملیات به خون نیاز داشتند بدون فوت وقت در همان لحظه خون اهدا می‌کردم.

این خیر خمینی‌شهری گفت: به این کار علاقه دارم و هدف و انگیزه من کمک به بیماران و داشتن جامعه‌ای سالم است.

او در پایان صحبت‌های خود بر لزوم فرهنگ‌سازی برای اهدای خون تأکید کرد و گفت: اهدای خون یعنی اهدای زندگی، پس همه باید در این کار بزرگ سهیم باشیم و این اقدام خداپسندانه را در زندگی سرلوحه قرار دهیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خداوند نگهدارت ماشالله