تاکنون فقط ۲۷ عضو از ۲۴۹ عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا به پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات اذعان کرده‌اند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد تنها ۲۷ جمهوری خواه در کنگره آمریکا به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری روز سوم ماه نوامبر اذعان کرده اند.

بر اساس این گزارش، در ۱۴ دسامبر مجمع گزینندگان در آمریکا (الکترال کالج) تشکیل جلسه خواهد داد تا رئیس جمهور این کشور را تعیین کنند و در واقع جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا تعیین خواهد شد.

او برای رئیس جمهور شدن به ۲۷۰ رأی الکترال نیاز داشت، اما توانست ۳۰۶ رأی بیاورد. هفته گذشته روزنامه واشنگتن پست گزارش داد تنها ۲۷ عضو از ۲۴۹ عضو جمهوری خواه کنگره به پیروزی بایدن در انتخابات اذعان کرده اند.

دنور ریگلمن، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ویرجینیا در پاسخ به این پرسش که چرا شمار زیادی از هم حزبی‌های شما در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا از اذعان به این موضوع که بایدن در انتخابات پیروز شده است، خودداری می‌کنند گفت: من کمی متعجب شدم. من با دو شرکت مشاوره‌ای در این زمینه گفتگو کردم که از وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی حمایت کردند. داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که افراد بیشتری اکنون از این فرایند مطلع هستند و این که دنبال کردن فرضیه توطئه اقدامی دشوار به نظر می‌رسد. اما این که تنها ۲۷ جمهوری خواه این موضوع را پذیرفته اند، کمی جای تعجب دارد.

ریگلمن در پاسخ به این سوال که جمهوری خواهان چه نظری درباره آرای الکترال کالج دارند گفت: فکر می‌کنم بیشتر آن‌ها می‌دانند ترامپ نمی‌تواند بار دیگر انتخاب شود. آن‌ها در ارتباط با پایگاه خود نگران هستند. آن‌ها در ارتباط با توانایی رئیس جمهور ترامپ برای دستکاری افکار عمومی و رویکرد‌های برخی از افراد و فعالیت‌هایی که آن‌ها می‌توانند در رسانه‌های اجتماعی انجام دهند، نگرانند. همانگونه که می‌دانیم او تمایل به انجام دادن این اقدامات دارد و سخنانی را می‌گوید که درست نیستند، به ویژه در ارتباط با فرضیه توطئه مرتبط با هک کردن رایانه ها. انجام دادن چنین کاری در یک سطح سیستماتیک بسیار دشوار است. فکر می‌کنم افراد در ارتباط با پایگاه خود نگران هستند.

وی افزود: بر این باورم که برخی افراد می‌گویند یک سری فرضیه‌های توطئه در ارتباط با این انتخابات مطرح است. اما من بر اساس سابقه خود می‌گویم این اقدامی سیاسی نیست و تنها یک اقدام فنی محسوب می‌شود. امیدوارم زمانی که مجمع گزینندگان تشکیل جلسه می‌دهد، بیشتر همکاران من ریاست جمهوری بایدن را به رسمیت شناسند و کاری کنند که کشور در مسیر اصلی خودش قرار گیرد.

گفته می‌شود بایدن بیش از هفت میلیون رأی مردمی بیشتر از ترامپ را به دست آورد. او همچنین توانست ۳۰۶ رأی الکترال کالج را به دست آورد و این در حالی است که ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال کسب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار