معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صدور ۱۹ هزار و ۵۶۶ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای در سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از مجموع ۲۴ هزار و ۲۲۰ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای بار و مسافر این مدت به مراکز معاینه فنی استان، ۱۹ هزار و ۵۶۶ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و چهار هزار و ۶۵۴ وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

او افزود: با هدف بالا بردن سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست، سه مرکز معاینه فنی در شهرستان‌های زاهدان، زابل و خاش تحت نظارت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرکز معاینات فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد نقلیه سنگین و سبک که فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد ممنوع است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.