علی‌رغم گذشت یک دهه از فتنه، مرحوم زارعی همچنان پرشور بود و غصه‌اش را می‌شد از یادمانده‌های تلخش از آن روز‌ها فهمید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته علی اصغر زارعی، نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و جانشین سابق سازمان پدافند غیرعامل کشور درگذشت. مرحوم زارعی، نماینده‌ای بود که پس از تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام در مجلس اشک ریخت.

حساب رسمی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فضای مجازی، بخشی از گفتگوی خود با مرحوم علی اصغر زارعی درباره فتنه ۸۸ تا مذاکرات هسته‌ای را منتشر کرده است که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

" سردار علی اصغر زارعی جانباز دفاع مقدس، فرمانده جنگ الکترونیک سپاه در دوران جنگ و نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی دار فانی را وداع گفت. سال گذشته، درست همین روز‌ها بود که با او درباره وقایع پس از انتخابات ۸۸ به گفتگو نشستیم. علی‌رغم گذشت یک دهه از فتنه، او همچنان پرشور و پر التهاب بود و غصه‌اش را می‌شد از یادمانده‌های تلخش از آن روز‌ها فهمید.

غلیان احساسات و طغیان خروش‌های انقلابی‌اش حکایت از درد‌هایی داشت که برآمده از نامردی برخی رجال سیاسی و بی‌دردی جریان‌های واداده بود. غیر از دو سه جمله‌ای که گفت منتشر نشود، مابقی صحبت‌ها بی‌کم و کاست منتشر شد. حرف‌های مهمی زد که از کسی غیر از او برنمی‌آمد؛ بدون لکنت، بدون تعارف!

هم‌ او بود که فتنه ۸۸ را نه خطای عمدی گروه سیاسی خاص، بلکه «تاریخی‌ترین خیانت جریانی که علیه انقلاب ایستاد» می‌دانست. آنجا که می‌گفت: «برای ما از همان اول و در لوزان اوضاع امروز مشخص بود و در متن مذاکرت و برجام اوضاع امروز کشور را می‌دیدیم»، گویی زخم تازه گریه‌هایی که پس از تصویب بیست دقیقه‌ای برجام در مجلس داشت، دوباره سر باز کرده بود. حالا یک سال از آن روز‌ها گذشته و علی اصغر زارعی مجاهد مخلص انقلابی، چهره در خاک کشیده است. "


بیشتر بخوانید


فتنه ۸۸ تاریخی‌ترین خیانت جریانی که علیه انقلاب ایستاد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اشک غیرتش و احساس تکلیف فراوانش و دفاع از حقوق مردم ایران در زمانی که مدعیان زباندانی در مجلس شاد بودند در یاد و خاطره مردم جاودانه است. یاد این استاد گرانقدر دانشگاه و مدافع دوران دفاع مقدس و نماینده محترم مجلس همچون «مدرس زمان» در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.
روحش شاد به برکت صلوات/.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
مسئولین، اگر خطایی رو عمداً انجام دهید پیش خدا مسئولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خدا بیامرزدت اقای زارعی
حالا میفهمیم چرا برای تصویب بیست دقیقه ای برجام گریه میکردی