مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: فعالان و صنعتگران صنایع دستی استان در راستای رونق بازار فروش محصولات خود از تخفیف ۳۰ درصدی پست پیشتاز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، سید امین قاسمی ،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: پس از شیوع ویروس کرونا فروش محصولات صنایع دستی به ویژه در زمان‌های گردشگرپذیر با چالش عمده‌ای روبرو شد که تدابیر مثبتی برای رفع آن اتخاذ شده است.

او افزود: در این راستا امسال تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شرکت ملی پست ایران منعقد و مقرر شد هنرمندان صنایع دستی بسته‌های پستی پیشتاز را که حاوی محصولات تولیدی آنان است با ۳۰ درصد تخفیف به تمام نقاط ایران ارسال کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: صنعتگران استان برای برخورداری از این فرصت می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۲۰۰۳۴۳ تماس گرفته و درخواست خود را اعلام نمایند.

قاسمی اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته برخی فعالان صنایع دستی به دلیل مشکلات پیش رو امکان تولید و فروش محصولات را نداشتند و شبکه توزیع مواد اولیه، تولید صنایع دستی، عرضه کنندگان محصولات در قالب صندوق‌های خودگردان و غرفه داران استان متحمل خسارت‌های سنگینی شدند.

او  با اشاره به حمایت‌های دولت از این هنرمندان ادامه داد: در این راستا علاوه بر تسهیلات بانکی، دستورالعمل‌های تشویقی و ترغیبی نیز در استان انجام شده است تاتولیدکنندگان صنایع دستی بتوانند به تولید و عرضه محصولات خود بپردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: ۳۵ کارگاه تولیدی صنایع دستی به صورت مشاغل خانگی در خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز فعالیت دارند.

قاسمی بیان کرد: این صنایع دستی شامل گلیم بافی، ماشته بافی، لباس لری، ورشو، مسگری، چرم دوزی، حرمی، گیوه، کمانچه و خراطی است.

او با اشاره به تنوع بالا و زیبایی صنایع دستی لرستان افزود: ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۸۰ هزار نفر غیر مستقیم در زمینه تولید و فروش صنایع دستی این استان مشغول به کار هستند.

شیوع کرونا به ۱۱۰ هزار فعال حوزه صنایع دستی این استان ۱۵ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.