مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی فاضلاب شهر کرمانشاه را ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از وجود ۵۴۰ هزار مشترک آب و فاضلاب در استان کرمانشاه شامل ۴۰۰ هزار مشترک شهری و ۱۴۰ هزار مشترک روستایی خبر داد.

او از تولید و مصرف بیش از ۱۸۵ میلیون مترمکعب آب در استان طی پارسال یاد کرد که شامل بیش از ۱۴۵ میلیون مترمکعب برای بخش شهری و ۴۰ میلیون مترمکعب برای بخش روستایی بوده و گفت : در هشت ماهه امسال نیز ۱۲۰ میلیون مترمکعب شامل ۱۰۰ میلیون مترمکعب برای بخش شهری و مابقی برای بخش روستایی تامین آب صورت گرفته است.

سالی ۱۰۰ روستا را آبرسانی می‌کنیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ شهر و ۱۸۰۰ روستا در استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند، افزود: از ۲۵۶۰ روستای دارای سکنه استان ۲۳۰۰ روستا آب دارند، اما فقط ۱۸۰۰ روستا تحت پوشش ما هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ روستا در استان با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می‌شود، افزود: این تعداد تا چندی قبل ۱۳۸ روستا بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به هدفگذاری این شرکت برای اینکه هر سال ۱۰۰ روستای استان به شبکه آبرسانی متصل و تعداد روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شود ۱۵ درصد کاهش یابد، ادامه داد: امسال تاکنون آبرسانی به ۸۰ روستای استان انجام شده و این تعداد در دهه فجر به ۱۰۰ روستا خواهد رسید.

او از موضوع تامین آب شهر‌ها یاد کرد و با بیان اینکه هم اکنون در برخی از شهر‌ها از جمله خود کرمانشاه مشکل آب داریم، گفت: در شهر کرمانشاه نیازمند ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن هستیم، اما فقط ۳۰ درصد این میزان را در اختیار داریم که این موضوع باعث قطعی آب در برخی نقاط می‌شود.

کاکاوند معضل دیگر تامین آب شهر کرمانشاه را تاخیر در بهره‌برداری از طرح بلندمدت تامین آب از سد گاوشان دانست که قرار بوده سال ۱۳۹۴ اجرایی شود و هم اکنون نیز شرکت آب منطقه‌ای قول داده این طرح را تا پایان سال تحویل دهد.

او افزود: فعلا برای حل مشکل مقطعی آب شهر کرمانشاه چاه‌های جدیدی را وارد مدار کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی از شهر‌های دیگر مانند پاوه هم با معضل تامین آب مواجهند، ادامه داد: منبع تامین آب پاوه چاه و چشمه است که در فصل پاییز کمترین دبی را دارد و ما از قبل این مشکل را پیش بینی کرده بودیم.

کاکاوند با بیان اینکه تامین آب شهر پاوه از چشمه "هانی کوان" توسط آب منطقه‌ای در دست اجرا است، گفت: قرار بود این پروژه اول مهر تحویل شود که انجام نشد و آخرین قولی که به ما دادند برای پایان هفته جاری است.

او افزود: شهر‌های ریجاب، کرند و هرسین نیز با شروع بارندگی با مشکل کدورت آب مواجهند که پکیج تصفیه خانه ریجاب و کرند نیز توسط آب منطقه‌ای در دست انجام است و تا دو ماه آینده تحویل خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.