اصناف خراسان جنوبی در دو هفته اول اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی، رتبه اول کشور را در رعایت این دستورالعمل‌ها به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا امروز در نشست این کمیته گفت: خوشبختانه در مدت اجرای طرح ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار، بیش از ۹۸ درصد واحد‌های صنفی خراسان جنوبی با این طرح همراهی کردند.

او با اشاره به انجام ۶۹ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی استان در این مدت افزود: ۴۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل تعطیلی دو هفته ای، پلمب شدند.

نبی زاده با قدردانی از همه مردم، اصناف و ادارات در همراهی با مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا تاکید کرد: قطعا کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در دو هفته گذشته نتیجه رعایت شیوه نامه‌ها و جدی گرفتن کرونا بوده است و از این پس هم باید مراقبت کنیم که کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها منجر به بدتر شدن اوضاع نشود.

پیک زمستانی کرونا، خطرناک‌تر از قبل

نبی زاده مدیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا همچنین گفت: از ابتدای همه گیری کرونا، خراسان جنوبی چندین پیک کرونا را تجربه کرده و هر موقع که اوضاع عادی شده است، با کاهش حساسیت مردم دوباره شاهد خیز کرونا در استان بوده ایم.


بیشتر بخوانید


او افزود: رسانه‌ها همچنان باید اقناع سازی مردم را در دستور کار قرار دهند و به آن‌ها این هشدار و آگاهی را بدهند که شرایط هنوز عادی نشده و اگر رعایت نکنیم ممکن است روز‌های سخت تری را پیش رو داشته باشیم.

نبی زاده بیان کرد: تغییر رنگ بندی‌ها از قرمز و نارنجی به زرد و حتی سفید، منوط به رفتار همه ماست و ادامه همراهی مردم و اصناف با محدودیت‌های کرونایی، گام بسیار مهمی است که امیدواریم منجر به مهار و کنترل کرونا شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.