فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد اخاذی از دختران جوان قزوینی را داشت به دام پلیس افتاد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا استان گفت: برابر اظهارات فرد شاکی، شخصی ناشناس در شناسایی عامل اخاذی از دختران جوان قزوینی اینستاگرام با ادعای اینکه از وی تصاویر خصوصی و بدون حجاب در اختیار دارد، درخواست مبلغ ۳ میلیون تومان وجه نقد کرده بود.

سرهنگ فرهودی افزود: به گفته فرد شاکی، تصاویر خصوصی وی تنها در اختیار خواستگار سابقش بوده است که بنا به دلایلی از یکدیگر جدا شده‌اند و در حال حاضر هیچ ارتباطی با هم ندارند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از شناسایی و دستگیری متهم و بررسی‌های تکمیلی دریافتند آی‌دی فرد مجرم که شاکی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی کرده است به متهم دستگیر شده تعلق ندارد و با گوشی متهم ایجاد نشده است، ولی با پیگیری‌های ویژه کارشناسان پلیس فتا در نهایت فرد مجرم نیز که از دوستان متهم دستگیر شده بود شناسایی و با هماهنگی‌های مراجع قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان توصیه کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص بانوان برای نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند، زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

سرهنگ فرهودی خاطر‌نشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.