رئیس جمهور اسبق فرانسه که به اتهام فساد در حال محاکمه شدن است، امروز مستنداتی را برای دفاع از خود به دادگاه ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، نیکلا سارکوزی رئیس جمهور اسبق فرانسه در اقدامی بی سابقه در حال محاکمه در ارتباط با پرونده «شنود» است. این دادگاه برای رسیدگی به اتهام فساد و اعمال نفوذ غیرقانونی این مقام فرانسوی برگزار می‌شود.

سارکوزی قرار است امروز مستندات خود را درباره این پرونده به دادگاه ارائه دهد. سارکوزی وعده داده است به طور کامل به همه سئوالات پاسخ دهد. سارکوزی حدود هفت سال پس از افشای این پرونده با خطر ده سال حبس و یک میلیون یورو جریمه رو به روست. قرار است رسیدگی به این پرونده پنجشنبه شب پایان یابد.

سارکوزی این پرونده را تلاش برای بدنام کردن خود دانسته است.

اصلی‌ترین سند در این محاکمه گفتگو‌های سارکوزی با «تیری هرتزوگ» وکیل سابقش بر روی یک خط تلفنی مخفیانه است. سارکوزی مظنون است که از «ژیلبر آزیبر» قاضی فرانسوی درباره پرونده بتانکور تقاضای اطلاعات کرده است. این پرونده مانع از آن شد که سارکوزی در موناکو سمتی به دست آورد. سارکوزی به تلاش برای اعمال نفوذ در روند قضایی متهم است.

در صورت اثبات گناهکار بودن رئیس جمهور اسبق فرانسه، او، آزیبرت و وکیل سابق سارکوزی به ۱۰ سال زندان و پرداخت جریمه یک میلیون یورو محکوم خواهند شد، اما آن‌ها هرگونه تخلف را انکار می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار